شما اینجا هستید
اجتماعی » تعطیلی کارخانه قند کوردستان بعلت نبود مواد اولیه

سقزرووداو: علیرغم سپری شدن حدود یک ماه از سال جدید، هنوز کارخانه قند کوردستان با حدود ۱۵۰ نفر شاغل مستقیم در سقز شروع به کار نکرده است.

تعطیلی این واحد تولیدی دغدغه های زیادی را در بین کارگران و شاغلین آن بودجود آورده و نبود مواد اولیه دلیل این تعطیلی اعلام می شود.

برای پیگیری موضوع با مدیر عامل کارخانه قند کوردستان تماس گرفتیم که وی در پاسخ به علت عدم شروع بکار کارخانه در سال جدید به خبرنگار سقزرووداو گفت: مهمترین نیاز ما شکر است که متاسفانه در این حوزه با مشکل مواجه هستیم، تامین و واردات ماده اولیه شکر خام، در انحصار وزارت جهادکشاورزی و شرکت بازرگانی دولتی ایران است، اما هنوز هیچ سهمیه ای به این کارخانه تعلق نگرفته و کماکان منتظر تخصیص سهمیه هستیم .

آزاد فرج زاده تصریح کرد: در سال گذشته نیز با وجود فعالیت تنها در یک شیفت کاری و کمترین استفاده از ظرفیت و پتانسیل موجود، کمتر از ۸۰ درصد شکر خام موردنیاز این کارخانه از طریق این دو نهاد اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه مشکل را به مسئولان شهرستان و استان اطلاع داده ایم، گفت: آنان قول پیگیری هایی را داده اند ولی تاکنون نتیجه ای حاصل نشده است.

فرج زاده درخصوص وضعیت کارکنان این شرکت با توجه به شرایط موجود، یادآور شد: تمام تلاش ما بر حل مشکل و شروع بکار کارخانه می باشد، اما فعلاً تصمیم خاصی در این رابطه نگرفته ایم.

مدیر عامل کارخانه قند کوردستان با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال رونق تولید گفت: انتظار حمایت و پشتیبانی بیشتری توسط دولت از واحدهای تولیدی و اشتغال زا می رود.

وی اشتغال مولد و بهبود وضعیت اقتصادی را در گرو حمایت از واحدهای تولیدی و سرمایه گذاری و حل مشکلات موجود دانست و خاطرنشان ساخت: در صورت تامین مناسب و به موقع شکر خام، امکان توسعه ظرفیت و میزان اشتغال در این کارخانه وجود دارد.

گفتنی است این مساله، خبر ناخوشایندی برای اهالی منطقه است، در سقز همچون شهرستان های اطراف از حضور واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ و کلان خبری نیست، آمار بیکاری و فقر بالاست، درآمد سرانه و فرصت های شغلی پایین است، لذا از دست رفتن حتی یک فرصت شغلی و تعطیلی یک واحد تولیدی هرچند کوچک هم، خبری ناخوشایند است، امید است مسئولان امر پیگیر موضوع بوده و نسبت به حل مشکل اقدام نمایند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل