شما اینجا هستید
اجتماعی » وجود ۶۰ مدرسه تخریبی در شهرستان سقز

مسئولان در بیست و یکمین جشنواره خیران مدرسه ساز شهرستان سقز از وجود ۶۰ مدرسه تخریبی در این شهرستان خبر دادند.

به گزارش سقزرووداو؛ در این برنامه کامیل کریمیان فرماندار ویژه سقز با اذعان به کمبود اعتبارات، دولتی تصریح کرد: بدون کمک خیران مدرسه ساز و مردم، سرعت بخشی به نوسازی مدارس محقق نمی شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود از خیران و مجمع خیران مدرسه ساز به اهمیت توسعه کمی مدارس اشاره و گفت: در کنار آن توجه به کیفی سازی آموزش از اهمیت خاصی برخوردار می باشد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سقز هم عنوان کرد: در چند سال اخیر ۲۰ مدرسه دولتی و ۴۰ مدرسه توسط خیران مدرسه ساز ساخته شده است.

سید رحمان سیدیان بااشاره به اینکه در شهرستان سقز ۲۹ مدرسه تخریبی در روستاها و ۲۱ مدرسه تخریبی در شهر وجود دارد، بیان کرد: واگذاری و فروش زمین های بدون استفاده برای ساخت مدرسه و نوسازی در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه فرهنگیان شهرستان سقز ماهانه حدود ۲ میلیون تومان به امر مدرسه سازی کمک می کنند، از خیران خواست تا در تکمیل مدرسه نیمه کاره ترجان همکاری کنند

رئیس آموزش و پرورش سقز، بخشی از اقدام های خیران برای مدرسه سازی را تشریح کرد و گفت: خدر عمری در سرا مدرسه ۶ کلاسه و در شهر سقز مدرسه ۱۰ کلاسه با نیازهای ویژه می سازد.

وی عنوان کرد: خانواده زکی و زندی هم در تموته، حاج عبدالقادر محمد زاده، مسجد ساز مشهور در کوچک سفلی و محمد ماجدی هنرستان کارودانش را در شریف آباد می سازند.

وی با بیان اینکه، مردم، مدرسه را خانه خود می دانند، عنوان کرد: عبدالله رشیدی در آخکند و رسول کریمی در کانی جشنی و خیدر مدرسه ساختند.

وی با بیان اینکه ۴۲ درصد مدارس کشور از بخاری نفتی استفاده می کنند، بیان کرد: در حوزه آموزش و پرورش سقز هیچکدام از کلاس های درس مدارس با بخاری نفتی گرم نمی شوند و سیستم گرمایشی مدارس استاندارد است.

خالد امین زاده، رئیس مجمع خیران مدرسه ساز سقز هم عنوان کرد: خیران در روستاهای از جمله؛ گوره قلعه، آخکند، حسن سالاران، مازوجدار، میتو، خیدر، کانی جشنی، عربلنگ، کوچک سفلی، نوبهار، تازه آباد، سونج، مام سیف الدین مدرسه ساخته اند و یا خواهند ساخت.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل