شما اینجا هستید
اجتماعی » از مسدودی حساب بازاریان و اصناف تا طرح های نیمه تمام و عملکردشورای شهر

سقزرووداو: فرماندار ویژه شهرستان سقز مسدود شدن حساب برخی از بازاریان سقزی را تصمیم مشترک بانک مرکزی، دستگاه های قضایی و نظارتی در راستای پیشگیری از پولشویی احتمالی اعلام کرد و گفت: امیدواریم این مشکل بزودی حل شود.

پیگیری ها برای بازگشایی بازارچه مرزی

کامیل کریمیان در نشستی که با جمعی از خبرنگاران شهرستان سقز داشت، به مساله بازارچه مرزی سیف سقز اشاره و گفت: بازگشایی این مرز مطالبه عمومی بوده و پیگیری های متعددی در ابعاد داخلی و خارجی انجام شده، از فروردین ۹۸ حسب توافق بنده و فرماندار پنجوین و همچنین سفر استاندار به اقلیم کوردستان، مراودات محدود فرهنگی و ورزشی شروع می شود، همزمان تقویت زیرساخت ها و جاده سازی از طرف پنجوین به بازارچه شروع شده که امیدواریم تا خردادماه ۹۸ به اتمام برسد و این ظرفیت تجاری سقز بالفعل شود.

نبود موزه در سقز توجیهی ندارد

وی نیز با انتقاد شدید از نبود موزه شهری (مردم شناسی و تاریخی) در شهر ۷ هزار ساله سقز گفت: عدم اقدام در این رابطه تاکنون، هیچ توجیهی ندارد و باید در اسرع وقت پیگیری های لازم را انجام دهیم و به موازات آن نیز زیرساخت های گردشگری شهرستان سقز را تقویت نمائیم.

اولویت ۹۸: تکمیل پروژه های نیمه تمام

معاونت استاندار کوردستان اولویت کاری سال ۹۸ در حوزه عمرانی را تکمیل زیرساخت ها و طرح های نیمه تمام همچون: جاده های بین شهری و روستایی، بیمارستان ۲۳۵ تختخوابی، هتل ورزش و… را بیان کرد و گفت: علیرغم محدودیت های اعتباری اکثر پروژه های عمرانی سقز فعال بوده و بشدت پیگیر هستیم که بیمارستان جدید در سال ۹۸ به بهره برداری برسد، در فرودگاه سقز نیز همزمان ۳ پیمانکار مشغول کارند که امیدواریم این پروژه ملی در سال ۱۴۰۰ به اتمام برسد، همچنین فاز یک دخانیات سقز و کارخانه سیگارت سازی بزودی و با حضور وزیر صنعت به بهره برداری خواهد رسید.

تاکید بر پاسخگویی مدیران به رسانه ها

وی به آثار مثبت گشایش کمربندی سقز- بوکان و کاهش ترافیک و آلودگی صوتی داخل شهر اشاره کرد و گفت: رسانه های بعنوان چشم بیدار جامعه در کنار نقد و ارائه نظرات کارشناسی، اقدامات مثبت را نیز منعکس کنند، ضمن اینکه کلیه مدیران شهرستان موظف به پاسخگویی به خبرنگاران هستند.

پیگیری طلب ۷۰ میلیاردی شهرداری در خزانه

کریمیان در پاسخ به سوالات متعدد خبرنگاران درخصوص عملکرد شهرداری و شورای شهر، بیان نمود: حضور نداشتن شهردار سقز در چند هفته اخیر در سقز بدلیل پیگیری های متعدد طلب ۷۰ میلیارد تومانی شهرداری از دستگاه های دولتی، قطعی نمودن آن در خزانه و تلاش برای توافق با یکی از بانک ها جهت قبول اوراق و بازپرداخت بدهی هاست که درصورت قطعی شدن و اتمام کار بسیار مناسب و به نفع سقز است، اما عدم حضور شهردار نباید خللی در کارها ایجاد کند و لازمست فردی بعنوان جانشین وی پاسخگوی خبرنگاران و امورات شهرداری باشد.

راضی نیستم؛ شورای شهر باید تغییر رویکرد دهد

وی افزود: پرونده های شهرداری در حال بررسی در دستگاه های نظارتی است و بنده پیگیر نتیجه آن خواهم بود. اما در کل و مجموعاً از عملکرد شورای شهر و شهرداری رضایت ندارم، تاکنون تذکراتی به شورای شهر داده ام و بخاطر مصلحت شهر تاکنون رویکردم آرام و دوستانه بوده، اما باید در سال جدید تغییر جهت داده و اولویت کاری آنان منافع مردم و شهر باشد و تذکرات ما را لحاظ نمایند.

فرماندار ویژه سقز افزود: تغییرات روسای ادارات بصورت آرام و پیوسته در راستای کارآمدسازی سیستم اداری و گردش نیروها ادامه خواهد یافت.

پرونده اتاق اصناف در حال بررسی است

کریمیان درخصوص پرونده قضایی تشکیل شده برای اتاق اصناف شهرستان (دوره گذشته) و مسدود کردن حساب های آنان گفت: اتهاماتی به اعضای اتاق اصناف وارد شده و پرونده در حال بررسی و کارشناسی است اما هنوز حکم قطعی صادر نشده، نظر بنده این بود که تا مرحله صدور حکم بهتر بود حساب ها مسدود نشوند، ولی تصمیم دستگاه قضایی و مراجع دیگر بر مسدود کردن حساب ها بود، لذا ما به تصمیمات قضایی احترام می گذاریم و منتظر صدور حکم و اجرای عدالت در این زمینه هستیم.

سوالات و موارد مطرح شده توسط خبرنگاران

در این نشست که معاونین سیاسی- امنیتی و برنامه ریزی فرمانداری، مسئول حوزه فرماندار و روابط عمومی فرمانداری ویژه سقز حضور داشتند، خبرنگاران مواردی همچون: تشکیل کمیته دفاع از حقوق کودکان، کنترل و نظارت بیشتر بر بازار و قیمت ها، بهره برداری از ترمینال بزرگ و سالن بحران شهرداری، راه اندازی بازار شبانه و تبدیل حدفاصل میدان آزادی تا هه لو به پیاده رو، تکریم ارباب رجوع، عدم پاسخگویی برخی روسای ادارات و نهادهای عمومی به خبرنگاران،  ساخت سینما، رسیدگی قاطع به تخلفات اداری برخی مدیران و نهادها، توجه به المان شهری، ساماندهی و بهبود وضعیت معابر شهری، عدم کیفیت برخی برنامه های هنری در سقز، نظارت بر پروژه های عمرانی، تلاش برای جذب اعتبارات و بودجه بیشتر برای سقز، ساخت مجتمع آموزش عالی سلامت و….مطرح و خواستار پیگیری لازم شدند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل