شما اینجا هستید
اجتماعی » انتشار فراخوان چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان

دبیر چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان از اعلام فراخوان این جشنواره خبر داد و گفت: فستیوال تئاتر خیابانی مریوان شهریور سال ٩٨ در هشت بخش برگزار می شود.

به گزارش سقزرووداو به نقل از روابط عمومی اداره کل ارشاد کوردستان؛ فاتح بادپروا با اعلام این خبر اظهار کرد: چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ استان کردستان، اداره کل هنرهای نمایشی، انجمن هنرهای نمایشی ایران، انجمن هنرهای نمایشی کردستان و کانون تئاتر خیابانی برگزار می شود.

وی با اشاره به موضوع این جشنواره عنوان کرد: فراخوان چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان (تئاتر خیابانی و دیگرگونه‌های اجرایی) با موضوع آزاد منتشر شد.

بادپروا، محورهای مورد تاکید در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان (تئاتر خیابانی و دیگرگونه‌های اجرایی) را شامل وفاق و انسجام اجتماعی، ترویج نشاط اجتماعی و روحیه امیدواری، موضوعات شهروندی و معضلات شهری، محیط زیست، منابع طبیعی و ثروت‌های ملی (با تأکید بر حفظ جنگل‌ها)، ترویج هنر دینی و آموزش مفاهیم ارزشی و شناسایی استعدادها با تأکید بر زندگی و سیره پیامبر گرامی اسلام (ص)، ترویج فرهنگ صلح و دوستی و احترام متقابل بین ملت‌ها و آگاهی‌بخشی و دانش‌افزایی درباره آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد، بیکاری، طلاق و تلاش در پیشگیری از این آسیب‌هااعلام کرد.

دبیر چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان با بیان اینکه این جشنواره در هشت بخش برگزار می‌شود، اذعان کرد: این بخش ها شامل مسابقه ایران، دیگرگونه‌های اجرایی، نمایش‌های آیینی و سنتی، مسابقه تئاتر ملل، تئاتر کودک و نوجوان، مهمان (برگزیده جشنواره‌های سراسری تئاتر خیابانی)، پژوهش و کارگاه‌های آموزشی است.

وی با اشاره به این موضوع که بخش مسابقه ایران به صورت رقابتی برگزار می‌شود، افزود: سقف پذیرش نهایی آثار در آن ١۶ نمایش است و آثار متقاضی این بخش می‌بایست تا پیش از این در هیچ جشنواره‌ای شرکت نکرده باشند.

بادپروا همچنین گفت: تنها آثاری می‌توانند در این بخش شرکت کنند که تا پیش از مهلت ارسال آثار، حداقل پنج اجرای عمومی را پشت سر گذاشته باشند.

وی با بیان اینکه در بخش دیگرگونه‌های اجرایی سقف پذیرش آثار، چهار نمایش است، افزود: آثار متقاضی حضور در این بخش می‌بایست صرفا برای اجرا در جشنواره چهاردهم تولید شده باشند.

دبیر چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان اضافه کرد: بخش نمایش‌های آیینی و سنتی به صورت رقابتی برگزار می‌شود و براساس انتخاب هیئت داوران در هر کدام از بخش‌های تحقیق و پژوهش آیین‌ها، کارگردانی، طراحی فضای نمایشی و موسیقی به برگزیدگان جوایزی اهدا خواهد شد.

بادپروا با بیان اینکه آثار متقاضی این بخش می‌بایست تا پیش از این در هیچ جشنواره‌ای شرکت نکرده باشند، ادامه داد: سقف پذیرش اثر در این بخش پنج نمایش و حداکثر تعداد اعضای هر گروه ۱۲ نفر است.

به گفته وی، مسابقه تئاتر ملل نیز به صورت رقابتی برگزار می‌شود و گروه‌های نمایشی ایرانی هم می‌توانند آثار خود را جهت شرکت در این بخش به دبیرخانه ارسال کنند، سقف پذیرش گروه‌های ایرانی برای این بخش سه اثر است و آثار گروه‌های ایرانی متقاضی در این بخش می‌بایست تا پیش از این در هیچ جشنواره‌ای شرکت نکرده باشند.

دبیر چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان یادآوری کرد: در بخش تئاتر کودک و نوجوان دبیرخانه جشنواره، پذیرای نمایش‌های تولید شده متقاضیان خواهد بود که به صورت نسخه تصویری ارائه شوند. سقف پذیرش اثر در این بخش، سه نمایش است.

وی افزود: در بخش مهمان (برگزیده جشنواره‌های سراسری تئاتر خیابانی) ستاد برگزاری جشنواره در نظر دارد با هماهنگی دبیرخانه جشنواره‌های اداره کل هنرهای نمایشی و رایزنی با دبیران جشنواره‌های سراسری تئاتر خیابانی کشور، از میان آثار معرفی شده، از پنج اثر برتر نمایش خیابانی، دعوت و دو اثر برتر را به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی کند.

دبیر چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان با بیان اینکه علاقه‌مندان به حضور در بخش پژوهش می‌توانند مقالات تخصصی خود را با موضوعات مرتبط با تئاتر خیابانی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند، ابراز داشت: مقالات ارسالی می‌بایست تاکنون به چاپ نرسیده باشند. ترجمه مقالات تخصصی حوزه تئاتر خیابانی نیز در این بخش پذیرفته خواهد شد.

بادپروا اذعان کرد: همچنین ستاد برگزاری جشنواره با هدف ارتقای بنیه علمی این حوزه از تئاتر، کارگاه‌های آموزشی تئاتر بیرونی را با حضور اساتید داخلی و خارجی برگزار می‌کند.

وی مهلت ارسال لوح فشرده آثار بخش مسابقه ایران، دیگرگونه‌های اجرایی، آیینی و سنتی، تئاتر ملل، کودک و نوجوان و اصل پژوهش‌ها (مقالات تخصصی) را تا بیست و پنجم تیر ١٣٩٨ اعلام کرد و گفت: اسامی نمایش‌های برگزیده دهم مرداد ٩٨ اعلام خواهد شد.

بادپروا خاطر نشان کرد: دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در کردستان، مریوان، بلوار امام خمینی (ره)، مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با کدپستی ۶۶۷۱۷۴۳۱۷۳ قرار دارد و ارتباط با آن از طریق شماره تماس‌های  ٠٨٧٣۴۵٩٣۶٢۵- ٠٨٧٣۴۵٩۴۵۶٧، نمابر: ٠٨٧٣۴۵٩٠٣۶۶- ٠٨٧٣۴۵٩٣۶٢۶ و نشانی الکترونیکیmariwan.festival@gmail.com میسر است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل