برگزیدگان جشنواره منطقه ای رسانه های کوردی معرفی شدند

نخستین جشنواره رسانه‌های کوردی با معرفی آثار برگزیده در مجتمع فجر سنندج به کار خود پایان داد.

به گزارش سقزرووداو، هیات داوران آثار برتر جشنواره را به شرح زیر اعلام نمودند:

الف ـ برگزیدگان بخش کوردی

بخش خبر؛ هیات داوران هیچ اثری را شایسته رتبه اول ندانست و رتبه دوم به هرمان وتمانی از سایت خبری هاژه مهاباد و رتبه سوم به بهروز علی محمدی از کوردپرس رسید.

در بخش گزارش؛ رتبه اول را جبار دست باز از دوهفته نامه ده‌نگی کوردستان از آن خود کرد، رتبه دوم به سرگل آرش از روزنامه روژان رسید و رتبه سوم را نیز امجد غلامی از خبرگزاری مهر بوکان از آن خود کرد.

در بخش مصاحبه؛ رتبه اول به فیض الله پیری و رتبه دوم کاوان محمدپور هر دو از هفته نامه سیروان تعلق گرفت و رتبه سوم این بخش را اشرف بیننده از خبرگزاری کوردپرس از آن خود کرد.

در بخش یادداشت و سرمقاله؛ رتبه اول را امجد غلامی از هفته نامه سیروان کسب کرد، رتبه دوم به ناصر کانی سانانی از هفته نامه روژان رسید و رتبه سوم نیز به ادریس سلیمانی از جام کوردی کرمانشاه تعلق گرفت.

در بخش تیتر؛ رتبه اول به هوشیار بابایی از دوهفته نامه ده‌نگی کوردستان رسید، رتبه دوم را شیلان خاکی از ماهنامه ژیلوان از آن خود کرد و رتبه سوم نیز به محمدتوفیق مشیرپناهی از هفته نامه ئاریز تعلق گرفت.

ب- بخش فارسی

در بخش خبر هیات داوران رتبه اول و دوم را معرفی نکرد و رتبه سوم به سامان رحمتیان از خبرگزاری ایرنا کرمانشاه تعلق گرفت.

در بخش مصاحبه؛ رتبه اول به محمدجواد جلیلیان از نشریه صدای آزادی، رتبه دوم به شیرین مرادی از خبرگزاری فارس و رتبه سوم مشترک نیز به سحر ملایی از خبرگزاری کوردپرس و فرهاد شیری از نشریه ورزشی به‌هیز رسید.

در بخش گزارش؛ رتبه اول به بهزاد احمدی از صداوسیمای کوردستان رسید، رتبه دوم مشترک را «نسرین کرمی» از روزنامه نقد حال و «کوردستان شاهمرادی» از دوهفته نامه ده‌نگی کوردستان از آن خود کردند و رتبه سوم مشترک نیز به «سمیرا حسینی» از هاناخبر و «طیبه قدمی» از خبرگزاری مهر بوکان تعلق گرفت.

بخش تیتر؛ براساس رای هیات داوران کسی حائز رتبه اول در این بخش نشد و رتبه دوم به مهری یونسی از هفته نامه سیروان رسید و رتبه سوم مشترک را نیز ستایش زهرا ابراهیمی از ایلام رسانه و عبدالله الماسی از خبرگزاری ایرنا کرمانشاه از آن خود کردند.

بخش یادداشت و سرمقاله؛ رتبه اول را رحمت نواندیش از ماهنامه ژیلوان از آن خود کرد، رتبه دوم مشترک به محمدتوفیق مشرپناهی از روزنامه همشهری و ناصرکانی سانانی از روزنامه روژان تعلق گرفت و رتبه سوم مشترک را نیز افراسیاب جمالی از روزنامه روژان و پوریا منصوری از روزنامه نقد حال کسب کردند.

در بخش کاریکاتور؛ رتبه اول به رضا احمدیاری و رتبه دوم به سیامک غلامی بابایی از ماهنامه کورده واری رسید و رتبه دوم به عباس احمدی از نشریه ئاوات اختصاص یافت.

بخش عکس؛ رتبه اول را بهمن زارعی از خبرگزاری ایرنا کرمانشاه از آن خود کرد، رتبه دوم به آریان نصراللهی از خبرگزاری مهر کوردستان رسید و رتبه سوم نیز به نوید صیدیمرادی از خبرگزاری خبرآنلاین کوردستان تعلق گرفت.

بخش طنز؛ رتبه اول به ژاله یوسفی نژاد از نشریه ئاوات، رتبه دوم به محمدرئوف جهانی از روزنامه روژان و رتبه سوم به علیرضا حیدرزاده از روزنامه نقدحال اختصاص یافت.

در بخش صفحه آرایی و گرافیک؛ رتبه اول را هژیر الله مرادی از روزنامه روژان از آن خود کرد، رتبه دوم به سیدزبیر نعمتی از دوماهنامه ماف رسید و رتبه سوم را نیز نامدار حیدریان از هفته نامه هاواری کردستان کسب کرد.

همچنین در بخش غرفه آرایی، امیر ایزددوست از هانا خبر عنوان غرفه برتر جشنواره را کسب و مورد تقدیر قرار گرفت.

بخش نشریات تخصصی و دانشگاهی؛ رتبه اول به جلال حاجی زاده از ماهنامه ژیلوان، رتبه دوم مشترک به همایون عباسی از ماهنامه ژیلوان و مژده اسماعیلی از ماهنامه بیرو وهرز و رتبه سوم مشترک نیز به جبار طهماسبی از ماهنامه ماف و زانکو یاری از ماهنامه کورده واری رسید.

در این دوره جشنواره از استان کردستان ۵۹۰ اثر از ۱۲۴ شرکت کننده، از آذربایجان غربی ۱۰۲ اثر از ۳۱ شرکت کننده، ایلام ۴۲ اثر از ۱۴ شرکت کننده، کرمانشاه ۱۲۲ اثر از ۳۲ شرکت کننده، تهران ۱۳ اثر و از استان سمنان نیز یک اثر ارسال شده بود.

از جمله برنامه های این جشنواره برپایی نمایشگاه برای مدت سه روز، برگزاری یک روزه چهار کارگاه آموزشی در بخش های خبر و تیتر، گزارش و مصاحبه، صفحه آرایی و گرافیک و یادداشت و سرمقاله، یک سخنرانی با عنوان نقش شبکه های اجتماعی در اطلاع رسانی، چند پانل تخصصی و… بود.

فریدون صدیقی، محمود مختاریان و علیرضا کتابدار داوران بخش فارسی و دکتر منصور ساعی، دکتر شفیع بهرامیان و ابراهیم محمدحسینی کار داوری بخش کوردی این جشنواره را عهده دار هستند.

 

 

 

 

 

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل