شما اینجا هستید
اجتماعی » تک نما برند تیرچه صنعتی در منطقه/ فشار مالیاتی و بانکی مهمترین چالش فراروی تولیدگران

سقزرووداو: شرکت تیرچه صنعتی تک نما سقز از سال ۱۳۷۹ در شهرک صنعتی قهرآباد شزوع بکار نموده و با افزایش نیاز بازار، توانمندی ها و فعالیت های خود را توسعه داده و هم اکنون با سرمایه ای حدود ۵ میلیارد تومان در ۲ فاز مشغول به تولید می باشد.

برای بررسی مسائل و مشکلات این واحد صنعتی، سری به این کارگاه زدیم و گفتگویی کوتاه با مدیرعامل آن انجام دادیم که به شرح زیر از نظرتان می گذرد:

مدیرعامل شرکت تولیدی تیرچه صنعتی تک نما با اشاره به ظرفیت تولید روزانه ۶ هزار متر تیرچه  در این واحد تولیدی و اشتغال زایی برای ۲۵ نفر بصورت مستقیم و ۴۰ نفر به صورت غیرمستقیم، گفت: این واحد تولیدی در ۲ فاز در عرصه تولیدات تیرچه صنعتی با رعایت استانداردهای مهندسی و علمی با بازار هدف استان کردستان و منطقه مشغول فعالیت و ارائه خدمات می باشد.

جمال رحیمی با بیان اینکه قیمت این نوع تیرچه که مطابق استانداردهای روز تولید می شود ۳۰ تا ۳۵ درصد از نوع سنتی آن کمتر بوده، گفت: فاز دوم شرکت که امسال راه اندازی شد، تولید خرپا می باشد که در سطح کارگاه های شهرستان و منطقه توزیع می گردد.

وی درخصوص گسترده توزیع و بازار فروش شرکت تک نما بیان داشت: این واحد تولیدی دارای ۸ نمایندگی در سطح منطقه و استان های مجاور بوده که توسعه و گسترش آن با تاکید بر صادارات به اقلیم کوردستان و عراق یکی از اولویت های کاری ما است.

رحیمی با اشاره به مسئولیت های اجتماعی واحدهای تولیدی در کنار مقوله اشتغال زایی، خاطرنشان ساخت: یکی از برنامه های اجتماعی- اقتصادی این واحد تولیدی کمک به بازپروری معتادان است که خوشبختانه تاکنون چند نفر از این قشر در این کارگاه مشغول به فعالیت بوده و توانسته ایم آنها را به حالت عادی زندگی برگردانیم و تلاش ما در این زمینه بیشتر خواهد شد.

این سرمایه گذار در ادامه به برخی مشکلات فراروی واحدهای تولیدی در سطح شهرستان و استان اشاره کرد و گفت: کمبود نقدینگی و  سرمایه در گردش از مشکلات اساسی حوزه تولید و صنعت در این منطقه است که باید سیاست های حمایتی و تشویقی و محرک اقتصادی با همکاری مسئولان و بانک ها در این رابطه تدوین و اجرایی گردد.

این مدیر بخش تولید در سقز به مشکلات اخذ مالیات از شرکت ها اشاره و افزود: دریافت مالیات های سنگین در شهر محرومی مثل سقز مانند استان‌های برخوردار و کلان شهرها یکی از چالش های فراروی تولیدکنندگان است، در حالیکه باید دولت با اعمال سیاست های تشویقی همچون تخفیف در دریافت مالیات و سایر هزینه ها، سرمایه گذاران را به توسعه فعالیت ها و ایجاد اشتغال مولد در منطقه ترغیب نماید.

به گفته وی، هزینه بالای بیمه تامین اجتماعی نیز از دیگر مشکلات فراروی تولیدکنندگان و سرمایه گذاران است که می‌طلبد نهادهای مرتبط با در نظر گرفتن یارانه برای واحدهای تولیدی سهم پرداخت بیمه کارگران را کاهش دهند.

براین اساس هزینه ماهانه هر کارگر در واحدهای تولیدی ۵۶۰ هزار تومان بوده و در صورت کمترین تاخیر، کارفرمایان با جریمه و تبعات ناشی از آن مواجه خواهند شد.

رحیمی ضمن تقدیر از حمایت های ادارات شهرستان سقز از این واحد تولیدی گفت: متاسفانه برخی بانک ها در پرداخت تسهیلات، مشکلات متعددی فراروی تولیدکنندگان ایجاد نموده و در صورت تاخیر در بازپرداخت اقساط، واحدهای تولیدی را تحت فشار گذاشته و یا مجبور به تعطیلی می نمایند که این اسیب های زیادی برای ۲ طرف بدنبال دارد، لذا باید در این رویکردها تجدیدنظر شود و سیاست حمایت، تسهیل گری و تداوم فعالیت تولیدی در اولویت کاری بانک ها قرار بگیرد.

وی یکی از درخواست‌های مهم تولیدکنندگان را افزایش اختیارات ادارات سطح شهرستان و جلوگیری از ارجاع امورات به مرکز استان عنوان کرد و یادآور شد: ارجاع امورات اداری به سنندج موجب بروکراسی پیچیده اداری، سردرگمی سرمایه گذاران و تاخیر در انجام کارها و امورات می شود.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل