شما اینجا هستید
سیاسی » جدال پنهان نماینده و فرماندار ویژه سقز بر سر عزل و نصب ها

خبرهای رسیده به سقزرووداو حاکی از اختلاف نظر بین فرماندار ویژه سقز و نماینده سقز و بانه بر سر عزل و نصب ها در حوزه معاونین فرمانداری و بخشداران حکایت می کند.

براساس شنیده ها، نماینده گزینه هایی همچون روسای یکی از ادارات بانه، یکی از معاونین شهرداری سقز، معاون سابق فرمانداری یکی از شهرستان های اطراف و…را برای انتصاب در سمت بخشداری ها و یکی از معاونت های فرمانداری درنظر گرفته، اما فرماندار بر انتخاب بخشداران از میان نیروهای فرمانداری و مدنظر خود اصرار دارد و معتقد بوده برخی معاونین بانظر و هماهنگی نماینده معرفی و منصوب شده اند، لذا انتخاب بخشداران در حیطه اختیارات فرماندار است.

پیش از این نیز سایت واکاوی از احتمال لغو حکم انتصاب لطیفه نوروزی بعنوان بخشدار زیویه خبر داده بود.

اخیرا هم اسماعیل رستم پور با هماهنگی فرماندار ویژه و نماینده مجلس مجددا بعنوان معاون سیاسی فرمانداری منصوب شده که البته نباید پادرمیانی یکی از پیشکسوتان ورزشی شهرستان برای تحقق این انتصاب نادیده گرفت.

همچنین بحث انتصاب علی محمدیان بعنوان فرماندار بانه مجددا در وزارت کشور به جریان افتاده است.

حال با توجه به شرایط فرارو باید دید موازنه سیاسی به نفع نماینده سنگینی خواهد کرد یا فرماندار ویژه؟ البته داور و تصمیم گیر نهایی در این رابطه استاندار کوردستان و ۲ تن از معاونینش می باشند.

هرچند در گذشته و در مسائلی مانند انتخاب معاونین در دوره فرماندار سابق، غالبا نماینده پیروز میدان بود.

باید خاطر نشان ساخت، مردم از مسئولان ارشد شهرستان انتظار شایسته سالاری و گردش نخبگان در عزل و نصب ها، پیگیری مسائل توسعه و کلان شهرستان، تعیین تکلیف طرح های نیمه تمام، نظارت جدی بر دستگاه های اجرایی و خدماتی، جذب اعتبارات بیشتر، مقابله با گرانی و بیکاری، بازگشایی بازارچه مرزی و رونق اقتصادی و…را دارند، اینگونه رقابت ها و اختلافات دردی از مردم و جامعه را درمان نمی کند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل