شما اینجا هستید
اجتماعی » ماجرای اختلاف ۱۰۴ میلیون تومانی صندوق تعاون و رفاه فرهنگیان سقز+ توضیحات مسئولین و بازرس صندوق

یکی دیگر از مسائلی که در چند سال گذشته ابهامات و شایعاتی را در بین معلمان به دنبال داشته اختلاف تراز مالی حدود ۱۰۴ میلیونی صندوق تعاون و رفاه (وام ضروری) فرهنگیان می باشد

صندوق تعاون و رفاه با سرمایه فرهنگیان تشکیل شده و هم اکنون حدود ۳۳۰۰ عضو با حدود ۱۴ میلیارد تومان سرمایه دارد و به فرهنگیان وام های کم بهره تا ۳ برابر سرمایه آنان (حداکثر تا ۱۵ میلیون تومان) ارائه می دهد.

نامه جنجالی مدیر سابق در خصوص اختلاف تراز مالی صندوق

براساس آنچه مدیر سابق آموزش و پرورش سقز طی نامه ای در تاریخ ۵ شهریور ۱۳۹۶ اعلام نموده: تا سال ۱۳۹۳ تراز مالی این صندوق دارای اختلاف ۱۰۴ میلیون تومانی بوده و علیرغم فرصت ۲ ساله به هیات مدیره تاکنون اقدام اساسی جهت روشن نمودن و تعیین تکلیف این مساله صورت نگرفته است.

سیدیان: مشکلات ناشی از شلختگی حسابداری بوده

مدیر آموزش و پرورش سقز در این رابطه  در مجمع عمومی صندوق تعاون روز پنج شنبه ۱۵  آذر در سالن شهید بهشتی با حضور فرهنگیان اعلام نمود: از روزی که بنده مدیریت این اداره را برعهده گرفتم کارگروهی متخصص و مجرب را برای بررسی موضوع تشکیل دادم که اقدامات متعددی را برای روشن نمودن ابعاد این قضیه انجام داده است

رحمان سیدیان افزود:  اختلاف حساب وجود دارد، اما این ناهمخوانی تراز مالی ناشی از شلختگی حسابداری، عدم دقت و آشفته کاری بوده و هیچ گونه تخلف یا اختلاسی صورت نگرفته است.

وی گفت:پرونده به پرونده صندوق در حال بررسی است، تاکنون چندین مشکل حل شده است.

دلایل مشکلات بودجود آمده در صندوق از دیدگاه بازرس

ناصر رحیم پور مدرس حسابداری و بازرس این صندوق هم در پاسخ به خبرنگار ما با تشریح اقدامات صورت گرفته برای مشخص نمودن این اختلاف تراز مالی و حل مشکلات موجود در صندوق گفت: مشکلات موجود در این صندوق خطا و اشتباهات حسابداری بوده و ناشی از عزل و نصب چندماهه حسابداران و گاها گماردن افراد غیرمتخصص در این حوزه، اختصاص مبلغی از صندوق جهت تعمیر مرکز رفاهی شماره ۲ فرهنگیان، سیستم ضعیف و غیرحرفه ای حسابداری و…. بوده است.

بازگشت ۱۵ میلیون تومان

وی افزود: ما بصورت یک تیم کارشناسی مشغول بررسی موضوع هستیم و جلسات متعددی در سقز و اداره کل آموزش و پرورش داشته ایم. در یک مورد مقرر شده حدود ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان کمک انجام شده به مرکز رفاهی شماره ۲ فرهنگیان، که با اساسنامه صندوق همخوانی ندارد، برگشت داده شود و بین ۶۷۰ نفر از فرهنگیانی که این پول متعلق به آنهاست، تقسیم شود.

رحیم پور گفت: امیدواریم ظرف چندماه آینده بصورت کامل این بررسی به اتمام برسد تا بصورت شفاف تراز مالی و نتیجه بررسی ها را به فرهنگیان و رسانه ها اعلام نمائیم.

درخواست فرهنگیان از نهادهای نظارتی و کارشناسان مستقل برای بررسی موضوع

علیرغم این جمعی از معلمان در گفتگوهایی با سقزرووداو با اشاره به وجود نرم افزارهای حرفه ای و تخصصی حسابداری و مبهم بودن این اختلاف تراز مالی، گذشت نزدیک ۴ سال از اعلام این مشکلات و عدم اعلام نتیجه قطعی تاکنون و…، خواستار شفاف سازی و تسریع در نتیجه بوده و گروهی هم بر ورود نهادهای نظارتی و کارشناسان دیگر برای بررسی وضعیت مالی صندوق تاکید می کنند، زیرا سرمایه این صندوق متعلق به فرهنگیان زحمت کشی است که قسمتی از دسترنج خود را در این صندوق سرمایه گذاری نموده اند، تا بلکه کمکی جهت حل مشکلات و نیازهای آنان باشد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل