شما اینجا هستید
اجتماعی » مزایای تاکسی اینترنتی در یک نگاه

بهنام نیک سرشت فعال اجتماعی

مدرن بودن و نو شدن و به روز کردن امکانات، خدمات و عملیات و همچنین مسائل روزمره از اهم امورات و فعالیت تمام کشورهای پیشرفته دنیا می باشد،

از جمله این موارد استفاده از سیستم حمل و نقل هوشمند در درون و برون شهرها جهت رفاه حال شهروندان است و در بیشتر کشورها حتی کشورهای خاورمیانه با استقبال وافر از تاکسی آنلاین سعی در تسهیل حمل و نقل و آشنایی بیشتر با سیستم‌ موقعیت یاب جهانی(GPS)  جهت نیل به اهداف فوق را دارند.

این سیستم در حال حاضر در بیشتر شهرهای ایران هم با استقبال پر شوری همراه بوده است چرا که این سیستم جزو مطمئن ترین، سریعترین، دقیق ترین و ارزانترین مدلی است که مردم از خدمات آن رضایت مناسب و استقبال پرشوری داشته اند. اعتراض به این مساله صرفاً از طرف تاکسی داران و رانندگان تاکسی تلفتی بوده که نباید ملاک مسئولان امر برای تصمیم گیری و مخالفت با این سیستم جدید باشد، لذا مسئولین ذی ربط با استقبال پر شوری که از طرف مردم برای سیستم تاکسی آنلاین روبرو بوده است بایستی ورود می کردند نه با اعتراض رانندگان تاکسی.

به چند دلیل فعالیت خودرو اینترنتی دارای اهمیت و ارجحیت است:

۱ـ در صورت گم شدن یا جا گذاشتن وسایل یا هر نوع اشیاء قیمتی در داخل خودرو اینترنتی ماکسیم‌ به دلیل استفاده از سیستم موقعیت یاب به راحتی پیدا می شود چون این سیستم با دنبال کردن نقشه مربوطه مانند یک ردیاب عمل میکند و اصولا هیچ وسیله یا  اشیایی در این خودروها گم نخواهد شد.

۲ـ با نظارت کاملی که از سوی مرکز مدیریت این سیستم در مرکز شهر و شهر تهران وجود دارد تمامی تعرفه ها با نازلترین قیمت ارائه می گردد و تمامی سرویس ها بدون هیچ نوع دست کاری به صورت قانونی و نظارت کامل و آنلاین اعمال و قیمت گذاری می شود.

۳ـ با در اختیار داشتن مشخصات راننده و شماره موبایل و شماره خودرو و ثبت مسیرهای طی شده در نقشه سیستم موقعیت یاب امکان هر نوع تخلفی اعم از سرقت، گرفتن وجه اضافی و… از راننده سلب میشود و راننده ملزم به رعایت قوانین اخلاقی و شئونات اجتماعی گردیده و در صورت هر نوع تخلف سریعا از سوی مراکز قانونی و نظارت اقدام و امتیاز شخص راننده باطل خواهد شد.

۴ـ این سامانه به دنبال توسعه متوازن در تمام شهرهای بزرگ ایران است، هدف تاکسی اینترنتی ارائه خدمات مقرون به صرفه و با کیفیت به شهروندان ایرانی در همه نقاط کشور است و مدل توسعه خود را بر اساس این روند در همه شهرهای بزرگ و کوچک دنبال می‌کند.

۵ـ یکی دیگر از فواید این سامانه آموزش نقشه خوانی توسط سیستم موقعیت یاب جهانی( GPS) در تمام نقاط ایران و زمین است، شخص مسافر ضمن آنکه مسافت را با آرامش خاطر و بسیار دقیق از روی نقشه طی می کند نام و آدرس کوچه ها و خیابانهای شهر و تمام نقاط دیگر شهر و خارج از شهر را آموزش می بیند.
۶ـ خدماتی دیگر از سامانه گرفتن شماره سه یا چهاررقمی درخواست خودرو اینترنتی است که می توان با شماره گیری آن و تعیین مبدا و مقصد از خدمات سامانه بدون نیاز به اینترنت استفاده کرد، از جمله خدمات ارائه شده در این سرویس می توان به:

ـ امکان رزرو خودرو برای ساعت و روز دلخواه

ـ مشخص بودن هزینه سفارش پیش از آغاز سفر

ـ پشتیبانی رایگان و ۲۴ ساعته از طریق پیامک و تماس تلفنی

ـ امکان ثبت سفارش از طریق شماره سه یا چهاررقمی شرکت مربوطه در هر ساعت از شبانه روز و نیز امکان افزودن مقصدهای دوم، سوم و … اشاره کرد.

ارائه این خدمات، موجب تمایز سرویس درخواست خودروی آفلاین با دیگر سرویس‌های تاکسی بی‌سیم در ایران شده است.

سرویس جدید این سامانه به مسافران کمک می کند هنگامی که از تلفن‌های همراه هوشمند استفاده نمی کنند و یا امکان اتصال تلفن همراه به اینترنت وجود ندارد، از خدمات سامانه درخواست خودرو استفاده کنند و مراحل رد یا قبول درخواست مسافر، هرلحظه از طریق پیامک و یا تماس تلفنی به اطلاع مسافر می‌رسد و پس از تعیین راننده و پذیرش سفارش توسط وی، اطلاعات راننده شامل نام و نام خانوادگی، شماره پلاک خودرو، رنگ و مدل آن، زمان رسیدن راننده به مشتری و نیز هزینه سفر توسط اپراتور به مسافر اعلام می شود.
با نظر به اینکه بیکاری و‌ تبعات آن را در شهر سقز بایستی جدی گرفت، این سامانه می تواند در تراز و کاهش آمار بی کاری این شهر تأتیر بگذارد.

حال از مسئولان مرتبط شهری همچون: اعضای شورای شهر، شهرداری و فرمانداری انتظار می رود با اهتمام به این مهم به خواسته ها و نظرات شهروندان هم در این راستا ورود پیدا کنند که نظر مردم در مورد تاکسی اینترنتی  چیست؟ قرار نیست با اکتفا به اعتراض رانندگان تاکسی این سامانه که مورد تأیید نهادهای اداری و نظارتی کشوری است در شهرستان سقز لغو یا به حالت تعلیق در آید.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل