شما اینجا هستید
اجتماعی » مطالبه گری، توسعه آزادی ها و افشاگری تخلفات رسالت اصلی رسانه هاست

مسئول نمایندگی خانه مطبوعات در سقز گفت: رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی و زبان گویای صدای رسای مردم نقش مهمی در مطالبه گری و توسعه در جامعه دارد.

فردین مصطفایی که در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در سالن کتابخانه عمومی سقز صحبت می کرد، با بیان اینکه رسالت خبرنگار  اطلاع رسانی شفاف، گسترش آزادی های دمکراتیک، مطالبه گری و پیگیری خواسته های مردم، کشف واقعیت، افشای سوءکارکردها، تخلفات و فساد اداری- اقتصادی و موارد نقض حقوق بشر است، افزود: رسانه ناظر مستقل قدرت است

وی به مشکلات حوزه رسانه و خبرنگار اشاره کرد و افزود: عدم امنیت شغلی، مشکلات صنفی همچون بیمه و مسکن، نهادینه شدن فرهنگ نقد و اعمال فشارهای پیدا و پنهان بر خبرنگاران منتقد، عدم اجرای کامل قوانینی نظیر گردش آزاد اطلاعات و قانون مطبوعات، کمبود امکانات و تجهیزات و عدم پاسخگویی و شفاف سازی از جمله این است.

مصطفایی اضافه کرد: برای سهولت در کار خبرنگار، تدوین قوانین و مصوبات حمایتی و توسعه ای در حوزه رسانه در مجلس شورای اسلامی و دولت، توسعه امکانات نرم افزاری و سخت افزاری، افزایش دانش روزنامه نگاری، توسعه آزادی های مدنی، رعایت حقوق مطبوعات در رسیدگی به اتهامات خبرنگاران و… ضروری است.

 

در ادامه این نشست نماینده شهرهای سقز و بانه در مجلس گفت: سقز به معرفی و شناختن و بیان ظرفیت های آن به رسانه های سراسر کشور نیاز دارد و خبرنگاران باید مهمترین رسالت خود را به معرفی سقز در رسانه ها اختصاص دهند.

محسن بیگلری خبرنگار را چشم بینای جامعه دانست و افزود: خبرنگاران و اصحاب رسانه سقز کم و کاستی ها و مشکلات پیش روی سقز را به درستی و با روحیه همدلی و توسعه ای بیان کنند و مطالب را باوجدان و صحت کامل به مردم عرصه کنند.

 

سپس فرماندار ویژه سقز ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: محدودیت های برای حمایت از خبرنگاران وجود دارد که این عدم حمایت مربوط به خبرهای نادرست در مورد مسائل امنیتی و تخریب و نقد نامنصفانه است که هیچ وقت در این موضوع خبرنگار حمایت نمی شود.

کامیل کریمیان با بیان اینکه نقد سازنده باعث پویایی می شود گفت: نقد سازنده، کارگشا و باعث کاهش آسیب های اجتماعی و فساد می شود.

 

در ادامه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد سقز گفت: ساماندهی خبرنگاران در خانه مطبوعات و حل مشکلات آنان باید مورد توجه قرار گیرد، همچنین بیمه خبرنگار برای سهولت و ادامه کار انجام و امنیت شغلی آنها اولویت کار دولت باشد.
هیوا حاج محمدی تاکید کرد: ادارات سطح شهر باید بیشتر به خبرنگاران توجه کنند و با دید روابط عمومی به خبرنگار نگاه نکنند چون رسانه ها نماینده افکار عمومی در پیگیری مشکلات بوده و باید این فضا تقویت شود که خبرنگاران راحت مشکلات را منعکس نمایند.

 

همچنین چند نفر از خبرنگاران از جمله: هیوا نوجوان، میلاد امان الهی، هیمن نوجوان، احمد رشیدی، امیر ایزددوست و….طی سخنانی به مشکلات پیش روی کار خبرنگاری از جمله: عدم بیمه، مشکلات مسکن و صنفی خبرنگاران، عدم پاسخگویی مدیران و رئیس ادارات، نبود امکانات و تجهیزات مناسب، نبود تعامل مناسب و عدم پذیرش نقد از سوی مدیران و … اشاره نمودند.

در پایان از خبرنگاران رسانه های مختلف تقدیر شد

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل