شما اینجا هستید
اخبار » «نایسر سنه» محل مانور قدرت مسببین عقب افتادگی کوردستان

سقزرووداو: رژه حضور مسئولان جناح های مختلف کشور در کوردستان خصوصاً محله حاشیه ای نایسر سنه و عکس های تبلیغاتی و انتخاباتی آنها بر روی پروژەهای نیمەجان و نیمەکاره کوردستان و همزمان ادای مردمی بودن با حضور در میان ساکنین این محلات، پیام آور این واقعیت تلخی ست که:

“هر وقت مارا بیاد بیاورند موسم انتخابات نزدیک است…”

در آخرین برنامه، معاون پارلمانی رئیس جمهور بە همراە جمعی از مدیران کشوری و استانی در بازدید از ناحیە منفصلە شهری نایسر گفته است: کارهای اساسی عمرانی در نایسر سنندج در دست اجراست.

حسینعلی امیری که معلوم نیست براساس کدام تخصص و ارتباط کاری این بازدید را انجام داده، با بیان اینکە نیازهای مردم در ناحیە منفصله شهری نایسر جمعیت زیادی دارد و در ۲ سال گذشته اقدامات خوبی انجام شده، افزوده: مردم بعنوان ساکنان این منطقه باید در بازسازی و بهسازی محل زندگی خود مشارکت کنند تا کارها زودتر و بهتر به نتیجه برسد.

وی همچنین با حضور در جمع  عده ای از برگزیدگان استان بار دیگر وعده تصویب منطقه آزاد بانه و مریوان را داده است و استاندار و معاونینش هم روی همین مساله تاکید نموده اند.

این سفر در حالی صورت گرفته که عمده کار امیری مرتبط با مجلس بوده و آنطور که پیدا بود مخاطبین وی یعنی نمایندگان استان در این سفر دعوت نشده یا حضور نیافته اند، لذا بهتر بود این نشست برای تعامل و هماهنگی دولت و نمایندگان، رایزنی جهت افزایش اعتبارات استان و…برگزار می شد و این معاون سیاسی دولت گزارشی از میزان تحقق مفاد بیانیه شماره ۳ رئیس جمهور به اقلیت ها ارائه می داد نه تکرار وعده های عمل نشده.

نکته دیگر این سفرها تکرار هزار باره وعده تصویب نهایی منطقه آزاد مریوان و بانه است که تحت القائات مدیران استانی صورت می گیرد، اما گویا شهرستان هایی مثل سقز که ناعادلانه از این لایحه حذف شده و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در آن برای مسئولان استانی از جمله استاندار و معاونین وی اهمیتی ندارد که یک بار نطقی در این رابطه نگفته اند و چه بسا به نظرشان، صحبت در مورد آن جرم هم باشد!

پیش از این هم در ۲ آذر ۹۷ شاهد حضور #محمود_احمدی‌نژاد مسبب عقب افتادگی یک دهه از تاریخ این خطه در #نایسر بودیم، رئیس دولتی که در سخنانی طنزگونه، ناعدالتی در کوردستان را به باد نقد گرفت و خود را مبرا از ایجاد این ناعدالتی دانست.

یک روز قبل تر هم فضلی وزیر کشور در سفری به کوردستان با دستان خالی به بازدید پروژەهایی رفت که منتقدان از این پروژەها بەعنوان کلکسیون عتیقەای از خدمات دولت ها در حوزه فنی و اجرایی یاد می‌کنند! وی همچنین جلسه توسعه کوردستان را در پشت درهای بسته برگزار کرد تا همچنان به افکار عمومی القا کند که دیدگاهش نسبت به استفاده از ظرفیت های کوردستان همچنان در بی‌حجتی به سر می‌برد‌…

به نظر می رسد “سنە” و خصوصاً منطقه “نایسر” آن، آئینه تمام عیاری است از کشمکش دولتمردان جناح گرای دو جناح کشور بر صدرات کوردستانی که هیچگاه باورش نداشتەاند و به درازای تاریخ در حقش جفا روا داشتەاند! تبرئه جستن این دو جریان از کاستی‌های ایجاد شده در کوردستان هیچگاه برای کوردها پذیرفتەشده نیست!!

در حالیکه پرچم داران محلی دو جریان غالب کشور یکدیگر را به کم کاری در کوردستان محکوم می‌کنند و خود را پرچم دار توسعه و خدمت می دانند! اما مردم بر این حجت بیش از بیش باور دارند که هیچکدام از این جریانات در طول ده های گذشته دل در گرو کوردستان و توسعه آن نداشتەاند بلکه هدف حفظ و  تکیه بر میزهای قدرت بوده و این اشک تمساح ها بر سر قبری‌ست که مردەای در آن نیست!!

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل