شما اینجا هستید
اجتماعی » نتایج تبعیض آمیز و شائبه دار استخدامی بیمارستان جدید سقز/ به نام سقز به کام سایر شهرها

سقزرووداو- نتایج آزمون استخدامی وزارت بهداشت توسط سازمان سنجش اعلام شده که متاسفانه اخبار ناخوشایند و نگران کننده ای مبنی بر سهم بسیار ناچیز سقزی ها از این استخدامی به گوش می رسد
براساس اخبار دریافتی حدود ۵۰ نفر پرستار، ماما و رشته های پیراپزشکی قرار است در بیمارستان جدید سقز استخدام شوند که متاسفانه اسامی سقزی های قبول شده در این آزمون کمتر از ۱۰ نفر بوده و اغلب افراد ساکن استان اذربایجان غربی (بوکان) و یا شهرستان های دیگر بعنوان قبول شدگان این آزمون معرفی شده اند.
بسیاری از پرستاران نخبه سقزی که دارای برترین رتبه دانشگاه های معتبر هستند، در این آزمون پذیرفته نشده اند که موجب تعجب و تاسف افکار عمومی از این قضیه شده است و لزوم رسیدگی فوری و جدی از سوی نهادهای متولی و نظارتی احساس می شود.
گفتنی است شهرستان سقز دارای آمار وحشتناکی از جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی و متخصص در رشته های مختلف بوده که متاسفانه با رقم بالایی از بیکاری دسته و پنجه نرم می کنند.
نبود فرصت های شغلی در بخش خصوصی، فراهم نبودن شرایط برای کارآفرینی و محدود بودن استخدام های دولتی به تشدید معضل بیکاری دامن زده و مشکلات متعددی را برای جوانان به وجود آورده است.
با این حال، متاسفانه اندک فرصت های استخدامی در این شهرستان نیز گاهاً به افرادی از سایر شهرستان ها و یا حتی استان های دیگر رسیده، در حالی که کمتر جوانان سقزی امکان استخدام در ادارات دیگر شهرستان های اطراف را یافته اند.
متاسفانه در آزمون استخدامی امسال برخلاف سال های گذشته شرط بومی بودن را برای ثبت نام حذف نموده و اندک امید جوانان سقزی برای جذب در دستگاه هایی مثل بیمارستان ۲۳۵ تختخوابی را با تردید کامل مواجه نموده است، این در حالی بود که سال های گذشته همین جوانان سقزی اگر برای استخدامی در شهرهایی مثل بانه، سنندج، بوکان و…شرکت و حائز شرایط علمی هم بودند، بدلیل اعمال شرط اولویت با بومی شهرستانی یا استانی، حذف می شدند.
اگرچه شهروندان سقزی در نامه ها و مراجعات مکرر به مسئولان و تماس با رسانه ها خواستار اولویت بخشی به داوطلبان شهرستان در استخدامی ها شدند و این مساله بازتاب زیادی یافت اما مورد توجه مراجع تصمیم گیر قرار نگرفت.
بنابه اخبار متعدد در سال های گذشته جوانان سقزی در آزمون استخدامی برخی ادارات در استان های آذربایجان غربی، کرمانشاه و… قبول شده، اما در مرحله تکمیل مدارک و گزینش بدلیل غیربومی بودن از گردونه رقابت کنار گذاشته شده اند. ولی امروز که نوبت به استخدام چند اداره سقز رسیده این شرط بومی حذف شده است.
آشنایی با فرهنگ، آداب و رسوم، تسلط بهتر به فرهنگ سازمانی، نبود مشکلات اسکان و خانوادگی، نبود مشکل انتقالی بعد از کسب تجربه، کاهش بیکاری در شهرستان و ایجاد امید در بین جوانان و…از مزایای اعمال شرط بومی و در اولویت قرار دادن داوطلبان شهرستان در استخدامی ها می باشد که امید است مورد توجه نهادهای اداری و گزینشی قرار بگیرد.
حال خواسته به حق و مهم جوانان سقزی، تجدیدنظر در این آزمون و شیوه اعلامک قبولی ها، اولویت بخشی به بحث بومی در استخدامی اخیر هستند تا بیش از این جوانان این شهر مورد کم توجهی و تبعیض قرار نگیرند و فرصت شغلی آنان در اختیار شهرهای دیگر قرار نگیرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل