شما اینجا هستید
اجتماعی » کیفیت پروژه ها را فدای برنامه های دیگر نکنیم

در هفته های اخیر شاهد ترافیک بازدید مسئولان ملی، استانی و شهرستانی از پروژه بیمارستان ۲۳۵ تختخوابی سقز و تلاش برای افتتاح زودهنگام آن هستیم.

به گزارش سقزرووداو؛ ساخت بیمارستان ۲۳۵ تختخوابی تخصصی و فوق تخصصی سقز از سال ۱۳۸۷ در زمینی به مساحت ۳۱هزار متر مربع با سطح کل زیر بنای ۱۶هزار و۴۹۰ متر مربع شروع شده که شامل ۱۵هزار و ۷۴۰ متر مربع ساختمان اصلی در ۴ طبقه و۷۵۰ متر مربع ساختمان جانبی بوده و دارای ۲۰۶ تخت بستری معمولی و ویژه، ۱۹ تخت دیالیز،۵۰ تخت زایمان و ۵ تخت اتاق عمل و… است.

طبق برنامه زمان بندی  باید این پروژه ملی در سال ۹۵ به اتمام می رسید، اما به علت کمبود اعتبارات میزان پیشرفت ها مطابق برنامه پیش نرفته و حال تلاش مسئولان این است که فاز اول آن یعنی عملیات عمرانی این طرح در پاییز ۹۸ به اتمام برسد.

مرحله دوم تجهیزات و تامین منابع انسانی و اداری است، که برعهده وزارت بهداشت می باشد که گویا بخشی از تجهیزات تامین شده و بزودی مراحل نصب آن شروع می شود.

بهره برداری از این بیمارستان در ارائه خدمات مناسب تر پزشکی و درمانی به شهروندان شهرستان های اطراف در سقز بعنوان قطب منطقه، کاهش اعزام بیماران، جذب نیروهای متخصص و فوق تخصص، راه اندازی مجتمع آموزشی عالی سلامت، توسعه توریسم درمانی و… موثر خواهد بود.

حال تاکیدات مکرر و تعجیل مسئولان استانی و کشوری برای اتمام این بیمارستان ظرف ۲ ماه آینده برای افتتاح آن در سفر رئیس جمهور نگرانی هایی را به وجود آورده است.

مردم معتقدند نباید کیفیت کار، اتمام کامل بخش های بیمارستان و خدمات رسانی بدون نقص آن به شهروندان، نباید بخاطر برنامه سفز هیات دولت مورد کم توجهی قرار بگیرد، قطعاً هم رئیس جمهور و هیات دولت راضی به افتتاح طرح ناقص نخواهند بود.

بهرحال مردم شهرستان سقز تجربه خوشایندی از افتتاح طرح های ناتمام، ندارند که در این راستا می توان به ترمینال مسافربری، سد چراغویس (عدم امکان آبگیری کامل آن بخاطر برخی مسائل امکان پذیر نیست)، عدم احداث زیرگذر و روگذر ابتدای کنارگذر سقز- بوکان اشاره نمود.

امید است دقت و کیفیت اتمام بیمارستان ۲۳۵ تختخوابی و جذب امکانات مناسب و مدرن برای آن فدای افتتاح عجله ای آن (برای یکی دوماه) نشود. اتمام بیمارستان آرزوی همه مردم است ولی الزامات آن باید رعایت شود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل