این کتاب الگوی برنامه درسی آموزش چندفرهنگی در بستر فلسفه برای کودکان را طراحی نموده است.
کتاب «آموزش چندفرهنگی و فلسفه برای کودکان: برنامه درسی تلفیقی» در ۸ فصل و ۲۳۶ صفحه تدوین شده و مباحثی همچون: چندفرهنگی گرایی و آموزش، چندفرهنگی در آیینه اسناد، آموزش چندفرهنگی در انگلستان و کانادا، جامعه چندفرهنگی ایران، مولفه های آموزش چندفرهنگی، برنامه آموزش فلسفه برای کودکان، الگوی برنامه درسی فلسفه برای کودکان با جهت گیری آموزش چندفرهنگی و آموزش چندفرهنگی و فلسفه برای کودکان در کتاب های درسی را مورد بررسی و تحلیل قرار داده که توسط انتشارات جهاد دانشگاهی آذرباجان شرقی منتشر شده است.
(دکتر وریا نوروزی نویسنده کتاب)
مولف کتاب در توضیح محتوای کتاب و این الگو به خبرنگار سقزرووداو گفت: چندفرهنگی، موضوعی بین رشته ای است که در سیاست، جامعه شناسی و تعلیم و تربیت مورد کنکاش قرار گرفته است. جامعه شناسی در پی شناخت جوامع چندفرهنگی و ویژگی های آن است. سیاست چندفرهنگی نیز به دنبال چگونگی مدیریت تنوع و تعدد فرهنگی می باشد. اما هدف چندفرهنگی در آموزش رفع تبعیض و رسیدن به برابری آموزشی بدون توجه به نژاد، ملیت، زبان، جنسیت، توانایی جسمانی و … است.
دکتر وریا نوروزی افزود: فلسفه برای کودکان نیز با استفاده از گفت وگوی انتقادی، امکان تعامل و دیالوگ میان فرهنگ های مختلف و در نتیجه زیست مسالمت آمیز را فراهم می کند.
مطالعه این کتاب برای اساتید و معلمان مدارس، دانشجویان حوزه های علوم تربیتی، جامعه شناسی و فلسفه می تواند موثری باشد.
- سقز رووداو
- کد خبر 20401
- بدون نظر
- پرینت