شما اینجا هستید
اجتماعی » بی توجهی به مجتمع دام قشلاق تمامی ندارد/ محمدصالح عبدالهی*

این مجتمع به منظور توسعه صنعت دامپروری، ایجاد محلی برای فعالیت فعالان بخش دامپروری، کمک به تامین مواد پروتئینی شهرستان، اشتغال و سرمایه گذاری اجرا و در سال ۹۴ با حضور مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و مسئولین استانی و شهرستانی و دامداران به بهره برداری رسید که پس از ۴ ماه فعالیت گسترده، چشمگیر و رو به رشد متاسفانه به دلیل غرض ورزی و مباحث جناحی توسط عده ای از مسئولین وقت در روند فعالیت آن سنگ اندازی شد و تعطیل گردید.

آن روز گمان نمی رفت که تعطیلی این طرح حیاتی شهرستان زمان زیادی بطول بینجامد، اما بی آنکه کک مسئولی بگزد و تلاشی در جهت پایان دادن به این بی مهری و تراژدی بکنند، این روند تاکنون ادامه دارد.
بی تفاوتی مسئولانی که در حین اجراء جای تاسف داشت، با این وجود هنگام افتتاح طرح سخنان مهم و مبسوطی در زمینه مزیت ها و آثار مثبت ناشی از طرح بر زبان می آوردند باعث امیدواری هایی شد، اما تعطیلی چند ساله آن اینک  تاسف و تامل بسیاری از روستائیان، دامداران و فعالان این عرصه را به همراه داشته است. زیرا علیرغم این توصیف ها در کمال ناباوری مسئولین توجهی به تعطیل نمودن طرح ضروری شهرستان که چشم انتظار یاری انها را داشت نکردند و راه اندازی مجدد این پروژه تاثیرگذار در میان کاغذ بازی و تفکرات جزیره ای بعضی از مسئولین سر درگم باقی مانده است.
از همان ابتدا به تعطیل کشاندن طرح درخواست های مکتوب در این خصوص به مسئولین امر ارسال شده و بارها جلسات تشکیل و طرح مورد بازدیدهای مکرر مسئولین و کارشناسان فنی  ادارات قرار گرفته اما متاسفانه تاکنون اقدامی قابل قبول و گامی عملی ازسوی دستگاه های ذیربط برداشته نشده و طرح به حال خود رها شده و گویا اراده ای هم در جهت راه اندازی و مانع زدایی آن وجود ندارد.
فرماندار شهرستان سقز در نشست چند روز اخیر با شورای بخش ها یکی  از معضلات ریشه ای و اصلی حوزه دامپروری را نبود بازار دام رسمی شهرستان عنوان کرده، که جای تاسف است بجای تلاش در جهت حل موانع فراروی مجتمع قشلاق پیشنهادات دیگری مطرح نموده؛ در این میان معلوم نیست که طرح بزرگ مجتمع عرضه دام قشلاق در کدامین خان از هفت خان رستم با مشکل مواجه شده که اینگونه عمدا یا سهوا از سوی آنان نادیده گرفته  می شود و سرنوشت آن درهاله ای از ابهام قرار گرفته است.
تیا وقت آن نرسیده که مسئولین بدور از برخوردهای سوال برانگیز و یا غفلت، پشتیبان واقع تولید و سرمایه گذاری باشند و در جهت مانع زدایی ها و توسعه شهرستان حرکت کنند؟ آیا این مجتمع با سرمایه مردم ساخته نشده و نیاز به حمایت و احیا ندارد؟!
* مدیرعامل شرکت تعاونی روستایی تموغه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل