شما اینجا هستید
اجتماعی » ارسال ۳۹ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر کوردی سقز/ عدم ثبت ملی جشنواره

فریدون حامدی در نشست با جمعی از خبرنگاران و اعضای کمیته اجرایی جشنواره، افزود: ۲۱ اثر خارج از کشور و ۱۸ اثر نیز از استان های مختلف به دبیرخانه جشنواره تئاتر کوردی رسید که پس از بازبینی و داوری آثار رسیده، ۱۰ تئاتر شامل: ۶ اثر داخلی و ۴ اثر خارجی جهت ارائه در جشنواره پذیرفته شدند

وی با بیان اینکه برگزاری ۱۷ دوره فتسیوال تئاتر کوردی در سقز موفقیتی بزرگ و نشانه اهتمام جمعی به کارهای هنری است، خواستار حمایت و هم افزایی هنرمندان، رسانه ها، اقشار مختلف و دستگاه های اجرایی برای ارتقای سطح کمی و کیفی جشنواره شد که بازنمایی و برجسته سازی ابعاد مختلف این رویداد فرهنگی – هنری توسط رسانه های نقش مهمی در تحقق این اهداف دارد.

این هنرمند با تاکید بر استقلال و توجه به کیفیت در انتخاب آثار توسط داوران، گفت: توجه به نقد و بررسی تخصصی آثار، انضباط  مالی و اجرایی، برگزاری جشنواره عکاسی، تغییر و نوآوری در شیوه اجرا، رونمایی از کتاب و تندیس جشنواره، برگزاری نشست های تخصصی و… در این ئدوره از جشنواره مدنظر می باشد.

حامدی در پاسخ به این سوال که: در دوره پانزدهم اعلام شد که جشنواره تئاتر کوردی در جشنواره های رسمی وزارت ارشاد ثبت شده و بودجه ملی به آن تعلق می گیرد، اما چرا این مساله تحقق نیافته: گفت: متاسفانه این جشنواره در تقویم سالیانه ثبت نشده و بودجه ای ملی برای آن درنظر گرفته نشده است.

در ادامه هیوا حاجی محمدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد سقز هم با بیان ابعاد و دستاوردهای جشنواره تئاتر کوردی گفت: یکی از کمبودهای این حوزه، عدم تکمیل پلاتو است که امید است برای  اتمام آن توجه بیشتری نمایند.

وی گفت: ۵۰ درصد اعتبارات جشنواره توسط استان و بقیه آن توسط نهادهای شهرستان تامین خواهد شد.

سپس هیوا اسدبیگی دبیر اجرایی فستیوال نیز از طراحی تندیس ویژه جشنواره تئاتر کوردی خبر داد و گفت: توجه به مستندسازی جشنواره و آثار، مشارکت همه طیف ها و برگزاری مناسب جشنواره از اولویت های کاری ماست.

وی افزود: حذف شورای سیاستگذاری با هدف کاهش بوروکراسی و تسریع در پیشبرد امورات بوده، اما از ظرفیت و مشارکت همه طیف ها برای برگزاری مناسب جشنواره استفاده می شود.

در ابتدای این نشست خبرنگاران مواردی همچون: علت حذف شورای سیاستگذاری و تغییر تندیس جشنواره، تکراری بودن آثار رسیده، علت استفاده بیشتر از اعضای یک گروه و کم توجهی به گروه های دیگر، زمان نامناسب جشنواره، لزوم تولید محتوای مناسب، تکمیل پلاتو، بولتن جشنواره، استفاده از فضاهای فرهنگی مانند سینما، اعتبارات جشنواره، ثبت جشنواره در تقویم سالیانه وزارت ارشاد و جذب اعتبارات ملی، معرفی سقز به عنوان شهر خلاق تئاتر کوردی و یا پایتخت تئاتر کوردی و… مطرح نمودند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل