شما اینجا هستید
اجتماعی » اعلام نتایج اولیە نامزدهای کورد پیروز در انتخابات مجلس عراق/ حزب دمکرات بیشترین تعداد کرسی های مجلس را کسب کرد

بە گزارش سقزرووداو بە نقل از شبکە روداو و خبرگزاری کوردپرس؛ بنا بە نتایج اولیە اعلام شدە حزب دمکرات ۳۲ کرسی، اتحادیە میهنی ۱۵ کرسی، نسل نو ۹ کرسی، اتحاد اسلامی ۴ کرسی و جماعت عدالت کوردستان ۱ کرسی مجلس عراق را بە دست آوردە اند.

همچنین نتایج آرای نامزدهای کورد پیروز در انتخابات نشان می دهد کە نهرو محمد نامزد  حزب دمکرات (پارتی)، در استان اربیل، جمال کوچر نامزد اتحاد  اسلامی در دهوک، سروە عبدالواحد نامزد نسل نو در سلیمانیە و شاخوان عبداللە نامزد حزب دمکرات (پارتی) در کرکوک، بالاترین تعداد آرا در این استان ها را بە دست آوردە اند.

بر اساس شمارش و نتایج اولیە و غیر رسمی احزاب کوردستانی در انتخابات پیش از موعد عراق روز یکشنبه (۱۰ اکتبر) حزب دموکرات کوردستان (پارتی) از ۲۵ کرسی دوره پیشین به ۳۲ کرسی دست یافتە است.
همپیمانی کوردستانی یعنی ائتلاف انتخاباتی اتحادیه میهنی (یکیتی) و جنبش تغییر  (گوران) از ۲۳ کرسی دورە پیشین به ۱۵ کرسی رسیدە اند.
اتحادیە میهنی در دورە قبل ۱۸ کرسی و جنبش تغییر ۵ کرسی پارلمانی را در اختیار داشتند، بر اساس نتایج اولیە، در این دورە هیچ یک از نامزدهای جنبش تغییر بە پارلمان راە نیافتە اند.
نسل نو کە در دورە پیشین ۴ کرسی مجلس عراق را داشت در انتخابات روز یکشنبە شمار کرسی های خود را بە ۹ کرسی رساند و در میان احزاب کوردستانی در جایگاە سوم ایستاد.
اتحاد اسلامی  نیز بر اساس نتایج اولیە افزایش کرسی داشتە و از ۲ کرسی به ۴ کرسی رسیدە است.
جماعت عدالت (اسلامی)  کە در دورە پیشین ۲ کرسی مجلس عراق را در اختیار داشت، در این انتخابات ۱ کرسی کسب کردە است.

گفتنی است انتخابات زودهنگام مجلس عراق دیروز یک شنبە ۱۸ مهر / ۱۰ اکتبر برگزار شدە و اتحادیە میهنی و جنبش تغییر در چارچوب ائتلاف انتخاباتی جنبش تغییر در انتخابات شرکت کردن و نتایج اولیە رای گیری انتخابات نشان دهندە کاهش چشمگیر آرای این دو حزب است و کمیته اجرایی حزب جنبش تغییر نیز در اطلاعیه ای شکست در انتخابات مجلس عراق را پذیرفته و از رای دهندگان خود عذرخواهی کرد، اما اتحادیە میهنی نیز اعلام کردە حاضر بە پذیرش نتایج انتخابات در هولیر نیست.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل