شما اینجا هستید
اجتماعی » برگزاری مراسم رونمایی از پوستر اولین جشنواره منطقه ای خوشنویسی سقز

سقزرووداو: فرماندار ویژه شهرستان سقز با اشاره به وجهه تاریخی و فرهنگی سقز، برگزاری جشنواره ها را در شکوفایی استعدادها و ارتباطات فرهنگی موثر دانست و گفت: ایجاد عدالت فرهنگی با برگزاری جشنواره های متنوع و متکثر فرهنگی و هنری در سقز محقق می شود.

کامیل کریمیان که در آئین رونمایی از پوستر اولین جشنواره منطقه ای خوشنویسی سقز صحبت می کرد، گفت: فستیوال تئاتر کوردی اولین برند، جشنواره کتاب کوردی دومین برند و جشنواره خوشنویسی سومین برند فرهنگی- هنری سقز می باشد و باید این تنوع و تعداد جشنواره ها را افزایش دهیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز از ارسال بالغ بر ١٠٠ اثر به دبیرخانه جشنواره منطقه ای خوشنویسی سیاه مشق یادواره امیر الکتاب خبر داد و گفت: این جشنواره با حضور ٧٠ هنرمند از ۶ استان کشور در سقز برگزار می شود.

هیوا حاجی محمدی در جمع هنرمندان و مسئولان با اشاره به برگزاری جشنواره منطقه ای خوشنویسی سیاه مشق در اسفند ماه جاری در شهرستان سقز اظهار کرد: پشتوانه غنی هنر خوشنویسی در استان کردستان و جایگاه هنرمند فقید امیر الکتاب زمینه برگزاری جشنواره ای با حضور هنرمندان ۶ استان را در سقز فراهم کرد.

وی با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش رقابتی و جنبی در شهرستان سقز برگزار می شود، گفت: بخش جنبی جشنواره شامل برپایی نمایشگاه آثار امیر الکتاب و تعدادی از اساتید خوشنویسی است.

حاجی محمدی یادآورشد: گرایشات این جشنواره هم متشکل از بخش سنتی شامل نستعلیق و شکسته نستعلیق  و گرایش های  نوین (روش و شیوه خلق اثر در این بخش آزاد است)، است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز با بیان اینکه طبق فراخوان تاریخ آفرینش آثار در سال های ١٣٩۵تا  ١٣٩٧ اعلام شد، افزود: بالغ بر ١٠٠ اثر توسط ٧٠ هنرمند خوشنویس از استان های کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی وشرقی، همدان و ایلام آثار خود را برای شرکت در این جشنواره ارسال کردند.

وی به بخش داوری این جشنواره نیز اشاره کرد و اظهار داشت:  داوری آثار ارسال شده برعهده علی اشرف صندوق آبادی، حمیدرضا زری، فخر الیدن علی نژاد، سعدی زمزیا، حافظ رنجبر و یادگار خیام است.

حاجی محمدی، به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و افزود: ترویج هنر والای خوشنویسی، پاسداشت میراث فرهنگی  و معرفی و تبین شخصیت و جایگاه هنری امیر الکتاب، ارج نهادن و ترویج فعالیت های فرهنگی، هنری، و توجه به خلاقیت در هنر خوشنویسی، تقویت و ترویج روحیه مشارکت و هم‌اندیشی هنرمندان غرب کشور از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

در پایان از پوستر جشنواره رونمایی شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل