شما اینجا هستید
اجتماعی » برگزیدگان جشنواره های هه‌لپرکه و نقاشی کودکان سقز معرفی شدند

هفته فرهنگی سقز شامل جشنواره های “تئاتر خیابانی”، “نقاشی کودکان” و “هه‌لپرکه” با شناخت نفرات و گروه های برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش سقزرووداو؛ جشنواره هه‌لپرکه سقز به مدت ۲ روز و با اجرای ۸ گروه هه‌لپرکه (هه تاو، سماء، هیما، چیا، ژیله مو، زریان، رازاوه و هه‌لوی زرین) در محوطه تئاتر پارک مولوی کرد این شهر برگزار  و در پایان به ۳ گروه برتر، تندیس جشنواره و جوایز نقدی اهدا شد.

تندیس جشنواره و جایزه نقدی جشنواره هه لپرکه سقز  به گروه های هه لپرکه “هیما” و “زریان” رسید و در بخش موسیقی، جایزه نقدی و تندیس جشنواره به گروه هه لپرکه “زریان” به سرپرستی سامان سوزنی اهدا شد.

در بخش طراحی و لباس، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به گروه هه لپرکه “چیا” به سرپرستی منصور خسروی اهدا شد و در بخش گاوانی و سما، جایزه نقدی و تندیس جشنواره به محمد جوشنی گروه هه لپرکه زریان رسید.

“هیمن امینی پور” از گروه هه لپرکه “هیما” صاحب تندیس جشنواره و جایزه نقدی در بخش چوپی که‌ش شد و در بخش طراح حرکات و اجرا، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به “هیمن امینی پور” از گروه هه لپرکه “هیما” اهدا شد.

“سامان سوزنی” از گروه هه لپرکه “زریان” هم توانست در بخش هماهنگی و اجرای منظم، تندیس جشنواره و جایزه نقدی را به دست آورد.

بنابه نظر داوران، گروه های “هیما” و “زریان” به طور مشترک رتبه اول این جشنواره را کسب نمودند.

برترین های جشنواره نقاشی

همچنین در مراسم پایانی هفته فرهنگی سقز که با حضور جمع زیادی از شهروندان، اعضای شورای شهر و شهردار و گروه های هنری در پارک مولوی کورد برگزار شد، از ۱۱ نفر برتر جشنواره نقاشی کودکان زیر ۱۲ سال تجلیل شد.

براساس آرای داوران؛ هونیا محمدی، ارام ابراهیمی، سلین یوسف پور، آیهان نجاتی، آیدا محمدزاده، سوران رحیمی، نیلا مجید زاده، سیوان امین پور، نارین کریمی، چرو یوسف پور ومحمد شریفی بعنوان نفرات برتر این جشنواره معرفی شدند.

در این جشنواره حدود ۵۰۰ کودک سقزی با موضوع پاکبان به ارائه اثر پرداختند.

گفتنی است پیش تر نیز جشنواره تئاتر خیابانی طی ۲ روز برگزار و از گروه ها و نفرات برتر تجلیل شد.

هفته فرهنگی سقز توسط شورای شهر و شهرداری برگزار شد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل