شما اینجا هستید
اجتماعی » تاکید بر ارتقای کیفی فستیوال بین المللی تئاتر کوردی / ورود زنان به بخش داوری جشنواره

اسماعیل پاشایی در نشست هم اندیشی با جمعی از اصحاب رسانه گفت: جشنواره در ۲ بخش نمایشنامه نویسی و صحنه ای برگزار می شود و تاکنون ۴۰ گروه تئاتر برای حضور در جشنواره داوطلب شده اند.

به گفته این هنرمند، تاکنون حدود ۳ هزار متن نمایشنامه نویسی تولید شده است و این به غنی نمودن کتابخانه ادبیات نمایشی کوردی کمک نموده است.

پاشایی در پاسخ به سوالات حاضرین گفت: جشنواره تئاتر کوردی پس از سال ها انتظار و پیگیری های متعدد در تقویم رسمی مناسبت های هنری وزارت ارشاد ثبت شده است.

وی افزود: رونمایی از المان و همچنین سردیس تئاتر کوردی، انتشار بولتن مناسب و باکیفیت، برپایی نمایشگاه عکس و… از برنامه های جنبی این دوره از جشنواره می باشد.

حاضرین هم در این نشست، پیشنهاداتی از جمله: برگزاری همایش یا ورکشاپ آموزشی پیشرفته، برگزاری برنامه های هنری و اجتماعی در سطح شهر متناسب با جشنواره، استفاده از ظرفیت کلیه هنرمندان و گروه های نمایشی سقز و کوردستان در برگزاری جشنواره، استفاده از توانمندی زنان در بخش های مختلف جشنواره، تلاش در جهت ارتقای سطح کیفی جشنواره و تولید محتوای مناسب برای مخاطبان، اطلاع رسانی مناسب با استفاده از ظرفیت رسانه های داخلی و خارجی، فضاسازی مناسب شهری و محیطی در زمان برگزاری رویداد، ایجاد بستر و امکان برای حضور بیشتر شهروندان در مکان های اجرای نمایش ها، تاکید بر محوریت مولفه های هنری و تخصصی در مراحل مختلف جشنواره و… مطرح نمودند.

 

معرفی داوران بخش نمایشنامه نویسی

 

بالاخره و پس از سال ها غفلت و کم توجهی، در این دوره از فستیوال تئاتر کوردی، بستر برای حضور زنان در ترکیب داوری فراهم شده و براساس اعلام دبیرخانه،  تریفه کریمیان هنرمند سقزی به همراه دکتر خسرو سینا و صابر نیکبخت به عنوان هیات داوران بخش نمایشنامه نویسی انتخاب شده اند؛ که امید است در سایر بخش های مدیریتی و داوری جشنواره این عدالت براساس تخصص و توانمندی زنان، مورد توجه قرار بگیرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل