شما اینجا هستید
اجتماعی » تاکید بر تسریع در توسعه شهرستان سقز/ انتقاد از مشکلات و عملکرد برخی ادارات

سقزرووداو- خبرنگاران شهرستان سقز در نشستی با نماینده مجلس از برخی مشکلات در حوزه امنیت اجتماعی در این شهرستان، نبود موزه، عدم بازگشایی بازارچه سیف علیرغم وعده های متعدد دولتمردان و مشکلات پزشکی قانونی انتقاد کردند.

موارد مطرح شده توسط خبرنگاران

در این نشست که به مناسبت روز خبرنگار در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور برگزار شد، اصحاب رسانه همچنین سوالاتی درخصوص: برنامه نمایندگان مناطق کوردنشین برای رفع فقر و نابرابری، حل مشکلات مین و کولبران، وضعیت فرودگاه، جاده های بین شهری و روستایی، ضرورت توجه به اقتصاد و معیشت مردم، خوابگاه ورزشکاران، چرایی نداشتن ردیف ملی و عدم پیشرفت کیفی جشنواره تئاتر کوردی، مشکلات حاشیه شهر (تازآباد) و تداخل اراضی ملی، برخی موارد در حوزه بهداشت و درمان و پزشکان، سرگردانی مردم در صف تعویض پلاک خودرو، آتش سوزی مراتع و عدم برخورد جدی با شکار و تخریب محیط زیست و…مطرح نمودند.

افزایش شهریه اجباری در مدارس، لزوم برخورد جدی با عاملین توزیع موادمخدر، ساماندهی معتادان متجاهر، تکمیل کنارگذر، قطع همزمان برق و تلفن در بخش سرشیو، علت تغییر امام جمعه قوخ، توجه به جذب گردشگر، وجود نگاه امنیتی و شکاف های توسعه ای در مناطق کوردنشین، افزایش هزینه های درمان، مشکلات آموزش و پرورش، بیمارستان ۲۳۵ تختخوابی، بوروکراسی و گرفتن هزینه های متعدد توسط نظام مهندسی از متقاضیان، راه اندازی دانشکده های سلامت و علوم و فنون، مشکلات صنفی خبرنگاران و…موارد دیگری بود که حاضرین خواستار پیگیری آن توسط نماینده مجلس شدند.

افتتاح بیمارستاان ۲۳۵ تختخوابی در سفر رئیس جمهور

در ادامه نماینده سقز و بانه در مجلس با اشاره به جایگاه منطقه ای و پتانسیل های شهرستان سقز، خواستار معرفی همه جانبه این شهرستان در رسانه ها و اقدامات انجام گرفته شد.

محسن بیگلری با بیان اینکه سقز، در آینده نزدیک میزبان رئیس جمهور خواهد بود، خاطرنشان ساخت: افتتاح بیمارستان ۲۳۵ تختخوابی ظرف ۴-۵ ماه آینده از برنامه های سفر روحانی به استان خواهد بود، ضمن اینکه قسمتی از تجهیزات آن وارد شده و برای جذب نیرو تاکید کرده ایم که بجای شرکت آوا سلامت، خود وزارت بهداشت استخدامی را انجام داده و اولویت با متقاضیان بومی باشد.

 

بیگلری اظهار کرد: توسعه بیمارستان تامین اجتماعی تا پایان امسال، بهره برداری از فرودگاه سقز در سال ۹۹، تسریع در ساخت بزرگراه سقز- بوکان و بهره برداری از پل آدینان، هتل ورزش و راه آهن از برنامه های زیرساختی توسعه شهرستان سقز است.

انتقاد از عملکرد راه و شهرسازی کوردستان/ تشریح وضعیت بازارچه سیف

وی ضمن انتقاد از عملکرد اداره کل راه و شهرسازی در حوزه راه های روستایی و عدم بازدید از وضعیت طرح های عمرانی سقز، گفت: ۶ طرح راه روستایی به یک پیمانکار واگذار شده و بعلت عدم اختصاص اعتبارات لازم، طرح ها پیشرفت چندانی نداشته اند.

نماینده سقز و بانه با بیان اینکه بازگشایی بازارچه سیف جزو مصوبات سفر رئیس جمهور به عراق و نشست استانداران کوردستان و سلیمانیه است، گفت: این مورد در دولت مرکزی عراق در حال پیگیری نهایی است.

پیگیری حذف کوردها از هیات مدیره لاستیک بارز و پتروشیمی

وی به وضعیت هیات مدیره کارخانه های بارز و پتروشیمی در کوردستان اشاره و ضمن انتقاد شدید از حذف کوردستانی ها در هیات مدیره و مدیریت بارز استان گفت: پیگیر مساله از طریق مدیرعامل شستا می باشم.

انتقاد از وضعیت میراث فرهنگی

بیگلری از وضعیت مدیریت میراث فرهنگی استان بشدت انتقاد و گفت: مشکلات این حوزه همچون نبود موزه، وضعیت نامناسب قلعه زیویه و خانه کمانگر و قلعه کوشکله و…مورد اعتراض بنده بوده، همچنین در مورد مجتمع نگین رفاه زاگرس بنده پیگیری های زیادی از سوی مسئولان کشوری و استانی انجام داده ام متاسفانه مشکلات آن حل نشده، اما علت کارشکنی ها را نمی دانم.

امضای طرح تحقیق و تفحص از نظام مهندسی، پیگیری حل مشکل امام جمعه قوخ، پیگیری مشکلات حوزه رسانه، حمایت از انتصاب سقزی ها و بانه ای در مدیریت های استانی، پیگیری برخی موارد مطرح شده از سوی خبرنگاران نظیر بازگرداندن غار کرفتو به سقز و ایجاد استان مکریان یا کردستان شمالی، حل مشکلات واحدهای تولیدی و حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی از دیگر مواردی بود که بیگلری در مورد آن در این نشست سخن گفت.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل