شما اینجا هستید
اجتماعی » تاکید بر نقش آفرینی رسانه ها در مطالبه گری و توسعه کوردستان/ دومین جشنواره رسانه های کوردی برگزار می شود

در این نشست که در اداره ارشاد سقز برگزار شد خبرنگاران سقزی مسائل و مشکلاتی همچون: لزوم توسعه فضای رسانه ای و نقد، حمایت بیشتر خانه مطبوعات از خبرنگاران، شکایات و اعمال فشارها بر رسانه ها، برگزاری دوره های آموزشی، برگزاری جشنواره های رسانه ای، توجه به بیمه خبرنگاران، لزوم تجدیدنظر در قانون مطبوعات و همچنین نحوه صدور مجوز برای متقاضیان تاسیس رسانه با درنظر گرفتن سوابق و فعالیت رسانه ای افراد از سوی هیات عالی نظارت بر مطبوعات و…را مطرح نمودند.

رئیس مطبوعات و رسانه های استان کوردستان با مثبت ارزیابی نمودن فعالیت های رسانه ای در شهرستان سقز گفت: توجه به اصول حرفه ای روزنامه نگاری و حقوق مردم و جامعه باید محوریت کار خبرنگاران باشد.

شیروان یاری از برگزاری دومین جشنواره روزنامه نگاری کوردی در سال جاری خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف ارتقای شاخصه های روزنامه نگاری کوردی، پرورش و شکوفایی استعدادها با رویکردهای نوین برگزار می گردد.

وی برگزاری کارگاه ها و سمنارهای آموزشی را عاملی موثر برای ارتقای سطح روزنامه نگاری خواند و گفت: در این راستا برنامه های هدفمندی با حضور اساتید متخصص در دستورکار می باشد.

هیوا حاجی محمدی رئیس اداره ارشاد سقز نیز توسعه فرهنگ نقدپذیری و یاور به رسانه را در بین مدیران و عموم جامعه مهم عنوان کرد و گفت: با تاسیس دفتر خانه مطبوعات در سقز، ضمن ارتقای جایگاه رسانه ها در میان افکار عمومی، میزان تاثیرگذاری آنان برای کمک به حل مسائل و مشکلات جامعه افزایش یافته است.

 

رسانه ها مطالبه گری منتقد و دلسوز باشند

فرماندار ویژه سقز با اشاره به نقش رسانه در توسعه و پیشرفت بر مطالبه گری از مسیر نقد و پیشنهاد سازنده و به دور از جانبداری و تخریب تاکید نمود.

جعفر توان در دیدار با رئیس، هیات مدیره و جمعی از اعضای خانه مطبوعات استان و شهرستان با بیان اینکه، نقد مطبوعاتی بایستی دلسوزانه همراه ارائه راهکار باشد، تصریح نمود: راهکارهای روزنامه نگاران به دلیل اینکه بر اساس تحقیق و واکاوی موضوع است در رفع مشکلات بسیار تاثیر گذار است.

توان با عنوان اینکه، روزنامه نگاران، نماینده افکار عمومی هستند افزود: بخشی از مشکلات در اجتماع با قلم راسخ و توانمند روزنامه نگار قابل حل و بررسی است.

سرپرست فرمانداری سقز در ادامه خطاب به روزنامه نگاران سقز، خواستار توجه اصحاب رسانه به واقعیت ها، تلاش برای فرهنگ سازی جهت تغییر نگرش به منظور حرکت همگانی برای پیشرفت و توسعه شهرستان سقز، انتشار اخبار دستاوردها، گام نهادن بر اساس قانونمداری و حفظ حریم شخصی افراد شد

وی عنوان نمود: باید تلاش نماییم تا شاخص های برخورداری شهرستان از راه آسفالته و آب سالم بهداشتی در روستاها بیشتر شود و شورا و شهرداری را برای تلاش بیشتر و عمران شهرها ترغیب و تشویق کنیم.

حاضران در این دیدار هم بر توجه به نقش رسانه در معرفی ظرفیت های شهرستان در حوزه برند سازی محصولات کشاورزی و دامی، برگزاری کارگروه توسعه و رسانه در شهرستان، بالا بردن آستانه تحمل مدیران در برابر نقد رسانه ای، توجه به مسکن خبرنگاران، کمک به توسعه فضای رسانه ای، کمک به ایجاد تولید محتوای خلاق و فاخر تاکید نمودند.

 

راه اندازی سامانه شفافیت در شهرداری سقز

 

شهردار سقز نیز در دیدار هیئت مدیره خانه مطبوعات استان کردستان و جمعی از خبرنگاران با اشاره به اهمیت و جایگاه رسانه در دنیای اطلاعات و ارتباطات بیان داشت:  مطالبه گری همسو با توسعه شهری از رویکرد اصلی رسانه ها در سقز است.

دکتر ارسطو گویلی با بیان اینکه این رویکرد در بسترسازی برای پویایی و توسعه ضروریست، خاطرنشان ساخت: مدیریت شهری سقز از انتقادات سازنده و توسعه محوری استقبال می نماید و همچنین برای ارتباط و تنویر افکار عمومی، سامانه شفافیت را راه اندازی که در حال تکمیل نهایی جهت دسترسی عموم شهروندان است.

وی خاطرنشان ساخت: صدور ۵۰ سند تک برگ برای زمین و عرصه های متعلق به شهرداری که بیش از چند دهه بلاتکلیف مانده بود، اجرای آسفالت و بهسازی معابر با اولویت محلات حاشیه ای، آغاز عملیات احداث پارک تپه مالان، تجهیز و بهسازی کلیه ماشین آلات، برنامه ریزی برای انجام مطالعات اقتصادی شهر، حاشیه و بستر رودخانه و همچنین تقاطع غیر همسطح میدان ماموستا هیمن، پیگیری و برنامه ریزی برای اجرای ۲ بلوار شرقی و جنوبی شهر، پرداخت بخشی از بدهی ها، بروز نمودن پرداخت حقوق کارکنان و…  از برنامه های انجام شده و یا در حال انجام مدیریت شهری سقز در سالجاری است.

در این نشست رئیس، مدیر و اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان ضمن تجلیل از فعالیت ها و برنامه شهرداری سقز و تعامل با رسانه ها، بر احیای جایگاه تاریخی و فرهنگی سقز، توسعه زیرساخت ها، اهتمام به شفافیت و توسعه گرایی، برگزاری جشنواره های شهروندمحور و….تاکید نمودند.

گفتنی است در این سفر، ناصر کریمی به عنوان نماینده جدید خانه مطبوعات و رسانه های شهرستان سقز معرفی شد.

قبلا فردین مصطفایی این سمت را برعهده داشت.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل