شما اینجا هستید
اجتماعی » توسعه شهری در مهاباد/ مدیریت شهری در سقز گرفتار مشکلات و روزمرگی

به گزارش خبرگزاری ها؛ شهردار مهاباد در حاشیه افتتاح طرح ساماندهی ورودی این شهر از طرف سردشت گفت: این طرح ساماندهی به طول یک هزار و ۲۰۰ متر با ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه اجرا شده است.
بابک رستم پور بیان کرد: برای تکمیل این طرح ۲۵ هزار مترمربع خاکبرداری، ۳۰ هزار مترمربع آسفالت و حدود پنج هزار مترمربع جدول گذاری انجام شده است.
وی در مورد افتتاح ۲ پل بزرگ در مهاباد هم گفت: پل پیروزی به طول ۶۰ متر و عرض ۲۵ متر و با ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار و پل کتاب نیز به طول ۶۵ متر و عرض ۵۰ متر با ۸۰ میلیارد ریال اعتبار جهت ساماندهی و اوان سازی ترافیک احداث شده است.

🔺شهریور ماه و آسمان باز مهاباد

صلاح الدین خدیو فعال اجتماعی و نویسنده در مهاباد ضمن تجلیل از فعالیت های فرهنگی شهرداری مهاباد نوشته است:
۱۸ تا ۲۱ شهریور جشنوارەی سینمایی آسمان با مشارکت ۱۰ استان غرب و شمالغرب در مهاباد برگزار می شود.
همزمان با آن، کار احداث یک پردیس سینمایی هم آغاز شده که انتظار می رود تا پایان سال به اتمام برسد
مهاباد در بهار امسال میزبان یک سمپوزیوم معتبر مجسمه سازی نیز بود که در فضای باز و یک پلازای شهری برگزار شد.
وی ادامه داده رستم پور جدا از اینکه شهر را عملا به یک کارگاه بزرگ شهرسازی تبدیل کرده، از امور فرهنگی هم غافل نیست و در پشت هر رخدادی، سرانگشت ایده و ارادەی وی نمایان است.

🔺در شهر سقز حداقل در ۸-۷ سال گذشته طرح بزرگی اجرا نشده و اقدامات توسعه ای کلان منجر به تقویت زیرساخت ها، توسعه اقتصادی و متحول کننده سیمای شهری اجرا نشده، کما اینکه این دوره اکثرا با اختلافات چندجانبه شورا، شهردار و فرماندار گذشت، هنوز بودجه شهرداری بعد از ۵ ماه و نیم ابلاغ نشده، برخی اعضای شورا هنوز بر سر تعامل چندماه آینده مشکل دارند و گاها راننده شورای شهر قربانی توهین یکی از آنان می شود، مشکلاتی از جمله: زمین های پشت شهرک دانشگاه، پل مالیاتی، جذب سرمایه گذاری، فعال نمودن طرح های عمرانی و…حل نشده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل