شما اینجا هستید
اجتماعی » جشنواره اطلاع رسانی یا ارزیابی اداری پایگاه های اطلاع رسانی استان کوردستان/ پریسا معرفتی*

در برگزاری یک جشنواره باید الزاماتی به شرح زیر درنظر گرفته شود:

تخصصی بودن: در دنیای امروز جشنواره ها معمولا رویکردی تخصصی به خود گرفته لذا در اولین قدم باید محورهای یک جشنواره مشخص شده تا براساس عملکرد و داشته های یک نهاد از جمله عملکرد پایگاه خبری سنجیده شود.

ـ توجه به ماموریت گرا: هر دستگاهی ماموریتی دارد لذا باید به این مساله توجه ویژه شود که سیستم اطلاع رسانی آن نهادچقدر در راستای ماموریت محوله حرکت و تولید محتوا داشته است.

ـ ترسیم اهداف جشنواره: اینکه یک جشنواره چه نقشه راه و اهدافی را دنبال می کند باید بصورت روشن بیان شود که در واقع حکم نمای کلی جشنواره را خواهد داشت.

معمولا جشنواره های حوزه روابط عمومی یا اطلاع رسانی، باید بستر و فضایی برای ارائه تجربه‌های معنادار، خلاق، آموزشی، کاربردی و منحصربه‌فرد؛ کمک به تولید، تامین و ارائه محتوای با کیفیت بالا؛ به اشتراک‌گذاری و انتقال ایده‌ها و تجربه‌های ناب و متمایز؛ شبکه‌سازی مدیران، کارشناسان، متخصصان و دانشجویان روابط‌عمومی و حوزه‌های مرتبط؛ مستندسازی خلاقیت ها و تجارب، فراهم آوردن فرصت های آموزشی همزمان با جشنواره؛ به‌دست آوردن دانش و راه‌کارهای عملی برای به حداکثر رساندن فعالیت‌های ارتباطی روابط‌عمومی‌ها و… را فراهم نماید .

ـ مخاطب محوری و توجه به ذائقه آنان و تهسیل گری امورات: اینکه در یک پایگاه اطلاع رسانی چقدر به جلب نظر مردم، تهسیل گری برای امورات و حل مشکلات آنان شده یا صرفاَ رویکردی رسمی و اداری داشته مساله مهمی است که در جشنواره روابط عمومی ها در کشورهای پیشرفته توجه خاصی بدان می شود.

ـ تفکیک بین محتوا و گرافیک و طراحی پایگاه ها و….

براساس آنچه در مکاتبات و پوستر استانداری کردستان مشاهده شد نمی توان اسم جشنواره را بر آن گذاشت بلکه یک ارزیابی اداری است که بدون فرصت زمانی خاص اعلام شد. لذا چندان نمی تواند اهداف دقیق و علمی برای شناخت وضعیت فعلی پایگاه های اطلاع رسانی استان را محقق سازد.

لذا هرچند این حرکت می تواند در صورت تداوم، بستری برای شناخت بهتر و ارتقای حوزه اطلاع رسانی و روابط عمومی ادارات باشد، اما بهتر بود کیفیت و جامعیت کار درنظر گرفته و در فرصت مناسب تری همچون روز ملی روابط عمومی در اردیبهشت ماه برگزار می شد. کوردپرس

*دانشجوی کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل