شما اینجا هستید
اجتماعی » جشنواره تئاتر کوردی سقز نقطه اتکایی برای اعتلای فرهنگ و هنر کوردها است/ سقز پایتخت جهانی تئاتر کوردی شود

علی اصغر دریایی افزود: تئاتر کوردی جلوگاه زندگی، آداب و رسوم، هویت، مشکلات و آسیب های جامعه، تغییرات نسلی و… است و باید با تولید محتوا و آثار فاخر در این حوزه، مخاطب و جامعه را تحت تاثیر قرار دهد.

وی با تقدیر از مطالبه گری و دغدغه مندی جدی خبرنگاران و هنرمندان شهرستان سقز گفت: سقز قطب اصلی تئاتر کوردی بوده و باید به جایگاه واقعی خود یعنی پایتخت تئاتر کوردی برسد.

دریایی افزود: ادامه ساخت پلاتوی تئاتر بزودی شروع می شود، پیگیری های جدی جهت ثبت جشنواره تئاتر کوردی در تقویم سالیانه وزارت ارشاد با همکاری نماینده مجلس انجام می شود، در توزیع اعتبارات استانی و برگزاری جشنواره ها، عادلانه رفتار می نمائیم.

 

ردیف اعتباری برای جشنواره تئاتر کوردی اختصاص یابد

فریدون حامدی دبیر هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر کوردی سقز با ارئه گزارشی از اقدامات انجام شده و روند جشنواره، گفت: اختصاص ردیف اعتباری و انتخاب دبیر جشنواره بعدی می تواند در ایجاد انگیزه و برگزاری بهتر جشنواره موثر باشد.

 

سقز شهر خلاق در حوزه پارچه و تئاتر کوردی است/ روز سقز تصویب شود

 

ارسطو گویلی شهردار سقز نیز در این نشست گفت: تئاتر کوردی در برنامه های بلندمدت شهرداری جایگاه ویژه ای دارد و برای معرفی سقز به عنوان پایتخت جهانی تئاتر کوردی و شهر خلاق در زمینه تئاتر و پارچه کوردی تلاش و برنامه هایی در دست اقدام داریم.

وی پیشنهاد کرد روز و هفته ای به نام سقز برای اجرای برنامه های متنوع فرهنگی توسط شورای فرهنگ عمومی استان کوردستان تصویب شود.

 

کمک ۱۵۰ میلیونی شورا و شهرداری به جشنواره

کیوان بهرامی رئیس شورای شهر سقز هم خواستار استفاده بهینه از پتانسیل های جشنواره تئاتر کوردی برای توسعه ارتباطات فرهنگی، تدوین چشم انداز جشنواره، جلب کمک و همراهی محافل ملی و بین المللی شد و گفت: شورای شهر و شهرداری ۱۵۰ میلیون تومان به این جشنواره کمک می کنند.

 

طرح مسائل و مشکلات توسط خبرنگاران

در ابتدای این جشنواره خبرنگاران به طرح مسائل و مشکلاتی نظیر: عدم ثبت جشنواره تئاتر کوردی در تقویم سالیانه وزارت ارشاد و نداشتن ردیف بودجه مشخص، لزوم معرفی سقز به عنوان شهر خلاق در حوزه تئاتر کوردی، نیمه کاره ماندن پلاتو، محدودیت فضاهای فرهنگی، لزوم برنامه ریزی و اقدامات بیشتر برای جلب مشارکت و همراهی هنرمندان سایر مناطق کردنشین برای حضور  در جشنواره، تجهیز سالن ارشاد، برگزاری کلاس ها و دروه های آموزشی برای هنرمندان، حضور وزیر ارشاد و استاندار مراسم اختتامیه، معرفی زودهنگام دبیر دوره هجدم و اقدام جهت فراخخوان بعدی، توجه بیشتر به شهرستان سقز، دعدت از رسانه های ملی و بین المللی برای پوشش خبری جشنواره و…. پرداختند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل