شما اینجا هستید
اجتماعی » جشنواره فرهنگی- هنری آسمان در مهاباد با شناخت برترین ها پایان یافت

در این مراسم که در تالار وحدت و با حضور جمع زیادی از فعالان فرهنگی و اجتماعی منطقه و هنرمندان، بازیگران و فیلمسازان ۱۱ استان برگزار شد، آثار برگزیده بخش‌های فیلم، فیلمنامه و عکس آسمان، که توسط سه هیئت متفاوت داوری شدە بودند،اعلام شد.

بخش عکس جشنواره

اعضای هیات داوران این جشنواره شامل «مجید سعیدی، مهرداد اسکویی و جمشید فرج‌وند» در بخش عکس آزاد آثار «شمال شکیبایی، محمد عبدی، اسحاق آقایی» را شایسته قدردانی دانستند و آثار «احمد تابی، عاطفه قدرتی و مریم دشتی» را به عنوان آثار برگزیده معرفی کردند.
در بخش عکس نوع نگاه نیز هیات داوران آثار «حمیدرضا حمزه پور، مهدیه یوسفی، سارا جعفری، ارسطو قادرمرزی» را به عنوان آثار شایسته تقدیر و آثار «خلیل صحراگرد، محمد علیپور و علی اصغر فیض الله» را به ترتیب به عنوان نفرات برتر اول تا سوم انتخاب کرد.
جایزه ویژه عکس زیست بوم زاگرس نیز که مهمترین بخش عکس این جشنواره بود، به اثر «پژمان رستمی» رسید.

در بخش عکس ۸۰۰ اثر از ۱۶۶ عکاس به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که هیات داوران ۶۷ اثر از ۴۲ عکاس را برای بخش مسابقه جشنواره انتخاب کرد.

بخش فیلمنامه
هیات داوران جشنواره شامل «محمد گذرآبادی، جابر قاسمعلی و خسرو سینا» آثار هنرمندان «پیام کوردستانی و علی درخشنده» را به عنوان برگزیده نخست، آثار «سیاوش صاحب پناه و حبیب زهیرنیا» را به ترتیب به عنوان نفرات دوم و سوم برگزیدند.
در بخش فیلمنامه در مجموع ۲۸۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که هیات داوران ۴۶ اثر را برای حضور در بخش مسابقه انتخاب کرد.

بخش فیلم کوتاه
هیات داوران جشنواره شامل «احمد الستی، احمد ضابطی جهرمی و سیف‌الله صمدیان» فیلم‌های «پنج دقیقه آخر» اثر شهرام مصلحی، «گراوه» اثر فاطمه مرزبان و «خوشه های خشم» اثر ماریا مالوتی را به ترتیب به عنوان آثار برتر بخش فیلم معرفی کرد.

در بخش فیلم این جشنواره ۳۰۰ اثر از ۱۱ استان به دبیرخانه ارسال شده بود که هیات داوران ۶۰ فیلم کوتاه در چهار حوزه داستانی، مستند، انیمیشن و تجربی را برگزید.

نخستین جشنوارە آسمان توسط شهرداری و شورای شهر مهاباد با همکاری انجمن های مردمی و ادارات مرتبط از ۱۸ الی ۲۱ شهریورماە در سە نقطه از شهر مهاباد به صورت روباز برگزار شد.

برگزاری نمایشگاه عکس، تورهای گردشگری، کارگاه های آموزشی و…از دیگر برنامه های این جشنواره بود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل