شما اینجا هستید
اجتماعی » حذف «امید کوردها» از فیلم درخت گردو

پیمان معادی در صفحه اینستاگرام خود، از حذف سکانسی از فیلم «درخت گردو» در نسخه آنلاین این فیلم خبر داد و در واکنش به این حذف، گفته است: “داستان قادر مولان پور را که میخواندم میدانستم بازنمایی آنچه او از سر گذارنده بود در توان هیچ بازیگری نیست. نمی توانستم به خودم اجازه دهم که حتی تصور کنم رنجش را میفهمم. ولی امیدش را، ایمان به امیدش را میفهمیدم. به همین امید چنگ زدم که جانم بدهد تا روی پرده خاطره ای از کاک قادر جان بگیرد. در پایان هم نمی خواستم — و نمی توانستم — که او را به سیزیف و رنج بی پایانش گره بزنم. نه! قربانی بودگی و سرنوشتی محتوم برازنده مردمان شریف کورد نبوده و نیست.
برای همین در سکانس دادگاه به کارگردان فیلم، محمد حسین مهدویان، پیشنهاد دادم این دیالوگ را اضافه کنیم که «ما کوردها اگر امیدمان را از دست می دادیم تا حالا از بین رفته بودیم» که ایشان بسیار استقبال کردند. اما در کمال ناباوری هنگام تماشای نسخه آنلاین متوجه شدم که این دیالوگ حذف شده است!؟ مردم سردشت ۳۵ سال بعد از آن فاجعه هنوز شب هایشان را با امید به سپیده می رسانند.ما اما چرا اینچنین راحت امید را از همدیگر دریغ می کنیم؟

..و با این همه
ما به این جهان نیامده‌ایم
که به آسانی بمیریم!
آن‌هم در سپیده دمی
که بویِ لیمو می‌آید …

نامرن ئەوانەی وا لە دڵی میللەتا ئەژین
نمی میرند انانکه در قلب مردم زنده اند».

«پیمان معادی» در “درخت گردو” نقش قادر را بازی می‌کند که این ایفای نقش اولین سیمرغ بلورین بهترین بازیگری را برای او به ارمغان آورد.
این فیلم به کارگردانی « محمدحسین مهدویان»  ساخته شده که برای او جایزه بهترین کارگردانی در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر را به دنبال داشت. این فیلم روایتگر بمباران شیمیایی سردشت و داستان زندگی قادر مولان‌پور است که در جشنواره نیز با استقبال خوب تماشاگران همراه شد.
مهران مدیری و مینو ساداتی نیز از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

هنرمندان سقزی از جمله اسماعیل پاشایی، ماهان و مهیار کریمی (برادران دوقلو)، حیدر فتحی، نگین حسن پور و نازیلا امینی به عنوان بازیگر در این فیلم ایفای نقش می نمایند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل