شما اینجا هستید
اجتماعی » روز فرهنگی صاحب/ رونمایی از پوستر جشنواره فیلم کوتاه و اکران مستند صاحب در مسیر توسعه

در این مراسم ضمن رونمایی از پوستر فستیوال، زانیار لطفی به عنوان دبیر این جشنواره منصوب شد.

طراحی پوستر توسط هنرمند مهران حسینی صورت گرفته است.

همچنین محمد فرج زاده به عنوان دبیر اجرایی جشنواره معرفی شد.

 

پتانسیل ها و ظرفیت های توسعه صاحب/ قلعه زیویه و سد لگزی پیشران توسعه منطقه هستند

 

فرماندار ویژه سقز طی سخنانی در این مراسم به تبیین پتانسیل های صاحب و اطراف را در حوزه های معادن، ساخت کارخانه ذوب آهن، وجود ناحیه صنعتی، استعدادهای فرهنگی و…پرداخت و گفت: سهم دولت از معادن کوردستان در سال گذشته در مسیر بیجار- همدان هزینه شده اما امسال تلاش می کنیم سهم سقز و بازسازی مسیر صاحب – گلتپه را بگیریم.

 

جعفر توان قلعه زیویه و حاشیه سد لگزی را از پیشران های توسعه و توسعه گردشگری اعلام و گفت: همگرایی مسئولان و شورا در صاحب می تواند زمینه بالفعل کردن این ظرفیت ها را فراهم نماید.

وی توجه به صنایع تبدیلی و مشاغل خدماتی و درمانی برای ایجاد اشتغال و توسعه صاحب، ارائه مشوق هایی برای جذب سرمایه گذاری و حذف بوروکراسی ها، صنایع خلاق فرهنگی و…. در صاحب ضروری خواند.

 

صاحب برند فیلم کوتاه در کوردستان

محمد مصونی رئیس شورای شهر صاحب نیز با اشاره به ظرفیت ها و استعدادهای فرهنگی و هنری این شهر گفت: باید تلاش کنیم صاحب در واقع صاحب برند فیلم کوتاه در کوردستان و ایران شود.

وی راز و رمز پیشرفت صاحب را همدلی و اتحاد اعضای شورا و شهردار و پرهیز از اختلافات، فعالیت نهادها و فعالان مدنی اعلام کرد.

 

مشارکت مردم و توسعه فرهنگی بسارساز توسعه پایدار

شهردار صاحب هم جلب مشارکت و توسعه فرهنگی را بسترسازی توسعه پایدار عنوان و گفت: شهر صاحب از این لحاظ می تواند الگو باشد.

یحیی آذرپور به وجود فیلم سازان و عکاسان خلاق صاحب و درخشش آنان در جشنواره اای داخلی و خارجی، توانمندی های هنری و ورزشی این شهر اشاره و گفت: کمبود اماکن و فضای فرهنگی از جمله مشکلات صاحب بوده که باید جهت حل آن اعتبارات لازم اختصاص یابد.

وی برگزاری جشنواره فیلم کوتاه را در شناساندن استعدادهای فرهنگی- هنری صاحب و توسعه گردشگری موثر خواند و بر حمایت از آن تاکید کرد.

 

اکران مستند “صاحب در مسیر توسعه” 

در این مراسم، همچنین فیلم کوتاه “صاحب در مسیر توسعه” اکران شد.

این مستند ۴۰ دقیقه ای به روند توسعه صاحب و ظرفیت های موجود برای سرمایه گذاری و اشتغال زایی و همچنین تشریح فعالیت های آموزشی، فرهنگی، اقتصادی و ..می پردازد.

محمد فرج زاده، کارگردان فیلم در گفتگو با سقزرووداو، عوامل این مستند را شامل؛ تهیه کننده: اسعد محمد مراد، تصویر هوایی: محمود رحمانی و صدابردار: ژیوار فرج زاده نام برد.

وی ادامه داد: برای آماده سازی این مستند، اداره ها، نهادها و اشخاص زیر ما را یاری داده اند: شورا و شهرداری صاحب، بهرام محمدیان شمالی، مدیرعامل شرکت ذوب آهن صاحب، اداره های آموزش و پرورش سقز و منطقه زیویه، انجمن های ئاسوی ژیار صاحب و ژینگه پاریزان نیشتمان صاحب، کتابخانه عمومی صاحب، مرکز نیکوکاری زیویه، خالد توکلی، بهزاد رحیمی، یحیی آذرپور، خالد علیپور، هیمن رحیمی، فاروق مصونی، عابد حسینی، کامل سوسنی، رضا گلزاری، محمد مصونی، عبدالله دهقانی، جعفر کریمی، بهزاد عزیزی، عطا مصطفایی، رزگار مصطفایی، جمال بابا میری، ماهان میرزایی و زانیار کریم نیا.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل