شما اینجا هستید
اجتماعی » سلامت کودکان در خطر است/ کمبود داروها جدی می باشد

بررسی های میدانی سقزرووداو نشان می دهد که برخی شربت های مخصوص کودکان همچون: آفاکلاو، آموکسی سیلین، سفالکسین، Racip و… در هیچ کدام از داروخانه های سطح شهر سقز پیدا نمی شوند، موضوعی که با توجه به وجود نوعی بیماری ویروسی باعث نگرانی ها و سردرگمی شده است.

از سوی دیگر برخی خانواده ها نیز از کمبود داروهای کودکان تالاسمی خبر می دهند.
داروهای بیماران تالاسمی به دو قسمت تزریقی و خوراکی و ایرانی و خارجی تقسیم می‌شود که داروهای تزریقی و خارجی کمیاب و گران شده و این تهدیدی فراروی سلامت این بیماران می باشد.

 

پزشکان مجبورند داروهای مشابه تجویز نمایند

یکی از پزشکان متخصص کودکان در سقز با تایید موضوعات فوق، گفت: مجبوریم به داروهای مشابه برای درمان کودکان روی آوریم که این داروها اثربخشی کمتری دارند و لازمست مسئولان به جد موضوع را پیگیری کنند.

 

کمبود برخی داروها جدی است

یک پزشک متخصص داخلی هم با هشدار نسبت به کمیاب شدن برخی داروهای عفونی و آنتی بیوتیک، آن را مساله ای جدی خواند و گفت: حتی در دوران اوج کرونا هم کمبود این داروها مثل الان احساس نمی شد.

یک پزشک داروساز هم گفت: ما بارها نیازهای دارویی شهرستان را به شرکت های پخش و داروسازی اعلام کرده ایم اما متاسفانه می گویند تولید نداریم و کسی پاسخگو یا مسئول پیگری کار نیست.

 

بی خیالی دانشگاه علوم پزشکی

این کمبودها در حالیست که دانشگاه علوم پزشکی کوردستان بجای حل مشکلات و برخورد با سومدیریت ها، مانور خبری مبنی بر قرارگرفتن در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر خاورمیانه را می دهد، اما کیست که این آمارها را باور کند؟ در حالیکه شهروندان دنبال دارو سرگردانند، کمبود امکانات و تجهیزات در سراسر استان موج می زند، ارتباط مدیران با بدنه جامعه ضعیف است، مشاغل تجارتی شبه درمانی بر روی خدمات واقعی درمانی و پزشکی سایه افکنده، کمبود پزشک در بیمارستان ها جدی است و….

 

سخن پایانی
در هر حال امید است مسئولان امر به جد به قضیه کمبود داروها ورود نموده،همچنین خانواده ها مواظب کودکان باشند تا دچار بیماری نشوند چون کمبود دارو به شدت جدی است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل