شما اینجا هستید
اجتماعی » سناریوهای آموزشی در دانشگاه های کوردستان در شرایط کرونایی/ از آموزش مجازی تا ترکیبی در ترم آینده

سقزرووداو- با توجه به ادامه دار بودن شیوع کرونا در جامعه و مشکلات ناشی از آن دانشگاه های دولتی استان یعنی دانشگاه کوردستان و دانشگاه پیام نور طی مصاحبه و اطلاعیه هایی اعلام کرده اند که کلاس های ترم جدید را بصورت الکترونیکی برگزار می کنند، اما وضعیت آموزش در دانشگاه علوم پزشکی ترکیبی از مجازی- حضوری خواهد بود.

بنابه گزارش های دریافتی وضعیت آموزش در دانشگاه ها در ترم جدید به شرح زیر می باشد:

دانشگاه پیام نور استان کوردستان

رئیس دانشگاه پیام نور استان کوردستان گفت: باتوجه به شرایط خاص کنونی (بیماری کرونا) کلاس ها و فعالیت های آموزشی این دانشگاه در نیمسال اول ۱۴۰۰-۱۳۹۹، به صورت الکترونیکی و غیرحضوری تشکیل می گردد.

دکتر یعقوب احمدی با اشاره به فعالیت ۹ مرکز و واحد دانشگاهی پیام نور در سطح استان، خاطرنشان ساخت: برای تبدیل چالش های ناشی از کرونا به فرصت، دانشگاه پیام نور استراتژی تداوم آموزش و خدمات رسانی ایمن در برابر کرونا همراه با رعایت فاصله فیزیکی و پروتکل های بهداشتی با تمرکز بر آموزش های الکترونیکی را سرلوحه کاری خود قرار داده، لذا کلیه فعالیت های آموزشی را بصورت هماهنگ بصورت الکترونیکی و در بستر سامانه آموزش الکترونیک استان کردستان به نشانی  vc.kdpnu.ac.ir  برگزاری می نماید.

وی یادآور شد: دانشجویان جهت ورود به سامانه آموزش الکترونیک کد کاربری (شماره دانشجویی) و رمز ورود (کد ملی) را وارد نموده و همچنین نرم افزارهای مورد نیاز ورود به کلاس های الکترونیکی در صفحه اول این سامانه قرار دارد.

یعقوب احمدی همچنین گفت: همچنین نرم افزار “پیام من” دانشگاه پیام نور جهت رفاه حال دانشجویان و انجام اقداماتی همچون: دسترسی ساده به پرونده و تقویم آموزشی، مشاهده نمرات، دریافت نرم افزارهای کاربردی، دریافت اطلاعیه و مقالات علمی طراحی شده که از طریق لینک www.apps.pnu.ac.ir قابل دریافت می باشد.

این استاد دانشگاه همچنین گفت: برگزاری نشست علمی، شوراهای اداری، جلسات دفاع پایان نامه تحصیلات تکمیلی، کلاس های نظری- عملی نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی خواهد بود و جز موارد الزامی، بصورت الکترونیکی برگزار می شوند تا سلامت و امنیت خاطر جامعه دانشگاهی فراهم شود.

 

دانشگاه کوردستان

شورای دانشگاه کوردستان در تازه‌ترین نشست خود، با توجه به تداوم همه گیری بیماری کرونا در کشور و عدم وجود شرایط غیر بحرانی در استان، تصمیماتی در خصوص برگزاری کلاس‌های درسی و حضور دانشجویان در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰_۱۳۹۹ به شرح ذیل مصوب کرد:

۱. کلیه کلاس های دروس نظری در این نیمسال به صورت مجازی ارائه خواهند شد.

۲. دروس آزمایشگاهی/عملی/کارگاهی، در صورت امکان و بنا به صلاحدید گروه آموزشی به صورت غیر حضوری و در غیر این صورت هر درس به صورت حضوری و فشرده، حداکثر در بازه ای زمانی دو هفته ای که توسط دانشگاه از پیش به دانشجویان اعلام می شود برگزار خواهد شد. به دانشجویان متقاضی در این دروس، که در سنوات مجاز تحصیلی خود باشند خوابگاه تعلق خواهد گرفت.

۳. کلیه دانشجویان تحصیلات تکمیلی که پروپوزال مصوب دارند و در سنوات مجاز تحصیلی خود هستند می توانند با تایید استاد راهنما به صورت حضوری در دانشگاه حضور یابند. با توجه به لزوم رعایت پروتکل های اعلامی ستاد ملی کرونا ظرفیت قابل استفاده از خوابگاه محدود خواهد بود.

لذا اولویت استفاده از خوابگاه با دانشجویان تحصیلات تکمیلی است که نوع پایان نامه / رساله آنها تجربی و نیمه تجربی است.

دانشگاه علمی- کاربردی

دکترعادل سی وسه مرده رئیس دانشگاه علمی- کاربردی استان کوردستان هم در خصوص شروع کلاس ها در ترم جاری بیان کرد: ورودی ها قدیمی از ۱۵ شهریور و ورودی های ترم جدید از نیمه اوایل مهرماه آغاز می شود که کلاس ها به صورت مجازی برگزار خواهد بود.

 

دانشگاه علوم علوم پزشکی

معاون آموزشی وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه ترم آینده دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت تلفیقی (مجازی – حضوری) برگزار خواهد شد، گفت: کلاس‌های آموزشی از ۱۵ شهریور ماه آغاز می‌شود و دانشجویان جدیدالورود نیز با تاخیر حدود دو هفته‌ای کلاس‌های درس خود را شروع خواهند کرد.

دکتر علی اکبر حق دوست ضمن بیان این مطلب به تشریح نحوه آموزش دانشگاه‌های علوم پزشکی برای ترم آینده پرداخت و اظهار کرد: ما سناریوهای مختلفی را برای ترم تحصیلی آینده طراحی کردیم و بر این اساس به این نتیجه رسیدیم که ترم آینده نیز باید تلفیقی از آموزش حضوری و ترکیبی باشد. به همین دلیل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در تلاش هستند زمینه را برای ارائه این نوع آموزش (ترکیبی) آماده کنند تا اگر مشکلی ایجاد شد بتوانند آموزش‌های مجازی را بهتر از ترم جاری ارائه دهند.

گفتنی است هنوز دانشگاه های آزاد و فنی حرفه ای کوردستان خبری رسمی در این رابطه منتشر نکرده اند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل