شما اینجا هستید
اخبار » شایعه انحلال اداره آموزش و پرورش زیویه/ تکذیب شایعه توسط رئیس اداره

سقزرووداو: شایعه انحلال آموزش و پرورش زیویه و ادغام آن با مدیریت آموزش و پرورش سقز، نگرانی ها و دغدغه هایی را در بین فعالان فرهنگی و اجتماعی این منطقه و شهر صاحب به وجود آورده است.

این اداره حدود ۲۰ سال پیش و با هدف تمرکززدایی، رسیدگی بهتر به وضعیت آموزشی روستاهای منطقه زیویه (شامل بخش های زیویه و امام) تاسیس شد، حال شایعاتی مبنی بر ادغام مجدد این اداره با مدیریت آ و پ سقز در تیرماه ۹۸ و تبدیل آن به نمایندگی مطرح بوده که موجب نگرانی مردم منطقه زیویه و شهر صاحب شده و آن را موجب پسرفت در برخی امورات می دانند.

لزوم پرهیز از اقدامات غیرکارشناسی

کامل سوسنی مدیرعامل انجمن ئاسوی ژیار صاحب در این رابطه به خبرنگار ما گفت: آموزش و پرورش بنیاد توسعه و پیشرفت جامعه بوده، لذا اداره زیویه منشا خدمات مناسبی در این منطقه بوده و توانسته نتایج مثبت به لحاظ آموزشی و فرهنگی بدست آورد، لذا انحلال آن اقدامی کارشناسی نمی باشد.

وی افزود: متاسفانه شهر صاحب در برخی زمینه های اداری بجای پیشرفت در سال های اخیر با پسرفت مواجه شده، قبلاً نیز برخی ادارات همچون: آبفا، بهزیستی، فنی و حرفه ای، ثبت احوال، کمیته امداد و… بنام این شهر امتیاز نمایندگی گرفتند، اما بعداً آن را تعطیل نموده اند. البته اداره آموزش و پرورش فراتر از نمایندگی بوده و دارای مدیریت و بودجه مستقل استانی می باشد.

سوسنی خواستار خودداری مسئولان از طرح بحث ادغام یا انحلال آموزش و پرورش در شهر صاحب شد.

تکذیب ادغام یا انحلال آموزش و پرورش زیویه

در همین حال رئیس آموزش و پرورش زیویه هر گونه تصمیم و یا اقدام رسمی درخصوص انحلال یا ادغام این اداره را رد کرد و گفت: این مساله شایعه ای بیش نیست و هنوز بصورت رسمی هیچ بحثی در این رابطه مطرح نشده است.

خالد علیپور افزود: قبلاً تبصره ای در بودجه سال ۹۸ وجود داشت که مقرر شده بود برای کاهش هزینه ها اداراتی که کمتر از ۵ هزار دانش آموز داشته باشند ادغام شوند که آن تبصره هم توسط نمایندگان مجلس حذف شده؛ البته اداره آموزش و پرورش زیویه منطقه وسیعی به مساحت ۲۴۰۰ کیلومتر مربع را پوشش می دهد و حدود ۱۵۲ مدرسه و بیش از ۵ هزار دانش آموز دارد.

وی خاطرنشان ساخت: این اداره در طول ۲۰ سال فعالیت خود منشا خدماتی ارزنده در منطقه بوده و فقط ۶۸ مدرسه جدید در این مدت ساخته شده و ۱۹۰ کلاس هوشمندسازی شده است، اقدامات اداری با سرعت و پیشرفت پیش می رود که امیدواریم مسئولان شهرستانی و استانی نسبت به تقویت آن اقدام نمایند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل