مسیر سقز- بوکان به طول ۳۰ کیلومتر قطعه ای از بزرگراه شمال غرب به جنوب است که جزو شلوغ ترین و پرتردترین جاده های منطقه است.
۵ سال پیش عملیات اجرایی آن شروع شد اما ۲ سال پیش تعطیل شده و هر هفته و هرماه شاهد تصادفات و سوانح دلخراش و مرگ و مجروح شدن عزیزان در این مسیر هستیم.
یکی دیگر از مسیرهای مهم این حوزه، جاده سقز- بانه به طول ۶۰ کیلومتر است که دارای اهمیت گردشگری و تجاری نیز می باشد و در همین مسیر هم هر از چندگاهی تصادفات دلخراشی روی می دهد، برای نمونه در ۳ روز ۴ تصادف در این مسیر روی داد که ۲ کشته و ۸ زخمی برجای گذاشت.
عملیات تبدیل این مسیر به بزرگراه در ۴ سال گذشته به علت کمبود اعتبارات،پیشرفت بسیار ضعیفی دارد.
در حالیکه وضعیت نامناسب این طرح ها نارضایتی های زیاد شهروندان را بدنبال داشته و عملکرد وزارت راه بسیار ضعیف بوده و مردم از نماینده مجلس انتظار برخورد با این کم کاری ها از طریق پیگیری، تذکر و طرح سوال را دارند تا مرهمی بر دردها و رنج های شهروندان هم باشد، اما متاسفانه نماینده سقز،و بانه در یک و نیم سال گذشته عملکردی منفعل و توام با بی خیالی داشته و حتی نتوانسته مسئولان را مجاب کند که عملیات اجرایی ساخت بزرگراه سقز- بوکان را از سر گیرند، یا احتمالا ترددی در مسیر سقز- بانه ندارد که وضعیت آن را نمی بیند و اگر می بیند چه اقدام معطوف به نتیجه ای داشته یا کدام وزیر را به دلیل کم کاری بازخواست و برای پاسخگویی به صحن علنی مجلس کشانده است؟
بخشی از تصادفات اخیر و مشکلات روانی و اجتماعی ناشی از بیکاری و توسعه نیافتگی تاوانی است که مردم بابت بی خیالی و ضعف مدیران و نمایندگان می دهند، امری که می طلبد مسئولان امر به خود آیند و در رفتار و کردارشان بازاندیشی کنند./ کوردپرس
- سقز رووداو
- کد خبر 15217
- بدون نظر
- پرینت