شما اینجا هستید
اجتماعی » قفل روند توسعه و خدمات رسانی با تصمیمات غیرکارشناسی شورای شهر سقز

به گزارش سقزرووداو؛ اعضای شورای شهر بجای کار جمعی، آسیب شناسی مشکلات و تدوین برنامه های خلاق و توسعه ای برای سقز،  بهبود رویه های خدمات رسانی، با رویکرد سلیقه ای و مسائل شخصی و گروهی به مسائل می نگرند، که مایه نگرانی عمومی شده است.

در زیر به چند مورد در این رابطه با اختصار اشاره می شود:

ـ در جریان بررسی لایحه بودجه شهرداری، آن را از ۳۰۰ میلیارد به ۱۸۰ میلیارد تومان کاهش دادند و کلیه ردیف های عمرانی با ادعای مخالفت با فروش املاک حذف نمودند که البته هیچ گونه اطلاع رسانی شفافی در این رابطه صورت نگرفت.

باید اذعان نمود تصاویر و مستنداتی وجود دارد که در جلسات بررسی لایحه بودجه به جای اظهارنظرهای کارشناسی و بررسی موشکافانه آن، برخی اعضای شورا در جلسه به کارهای دیگر مشغول و برخی دیگر نیز ساعاتی غایب بوده اند.

با رد این مصوبه شورا توسط کمیته تطبیق، مجددا رای گیری صورت گرفته و بودجه شهرداری را با ۲۱۲ میلیارد تومان تصویب نموده اند.

ـ در جریان بررسی لایحه بودجه، اختیارات شهردار سقز با رای گروه ۴ نفره از ۵۵۰ میلیون تومان به ۱۲۰ میلیون تومان کاهش یافته است و عملاً دایره اختیارات شهرداری را بسیار محدود نموده اند و برای کمترین فعالیت، شهرداری مجبور به مکاتبه با شورا، تصویب آن در شورا و کمیته تطبیق فرمانداری خواهد بود.

ـ ۴ نفر از اعضای شورای شهر سقز در نامه ای به دبیرخانه شورای ترافیک کوردستان، خواستار لغو احداث پیاده راه شده و دلیل آن را ترافیک در میدان های اطراف و مشکلات دسترسی مغازه داران و برخی خانواده ها اعلام نموده اند. و نوشته اند: با این کار هزینه احداث کنارگذر سقز- بوکان به باد خواهد رفت.

جالب آنجاست در همین نامه از احداث پیاده راه استقبال کرده اند (اما در مکانی دیگر).

ـ سال گذشته سازمان فنی و حرفه ای قصد فروش ساختمان قدیمی خود در بلوار انقلاب را داشت و از شورای شهر درخواست مجوز تغییر کاربری نموده بود که برای این کار طبق قانون و کارشناسی رسمی، حاضر بود ۲۳ میلیارد ریال هزینه به شهرداری پرداخت کند تا با فروش این ساختمان، مرکز آموزش شماره ۲ واقع در شهرک دانشگاه را تکمیل و مورداستفاده عموم شهروندان قرار گیرد، اما اکثریت شورای شهر با عدم تصویب و دلایل حاشیه ای نگذاشته اند این مساله به نتیجه برسد کاری که هم برای هم مردم و هم شهرداری و فنی و حرفه ای راهگشا بود، اما دلیل این کارشکنی مشخص نیست.

ـ در حالیکه در سال های گذشته تاکنون یکی از آسیب ها و چالش های شهرداری سقز، پرونده های حقوقی و املاک بوده و در بسیاری از پرونده ها شهرداری محکوم یا املاک مرغوب و گرانبهایی مانند زمین بلوار انقلاب را از دست داده است، انتظار می رفت اعضای شورا خصوصاً تحصیلکردگان حقوق و وکلا، به آسیب شناسی موضوع و ارائه راه حل های فوری و اساسی برای این قضیه و پاسداشت سرمایه ها و منافع شهر اقدام کنند، اما نه تنها اقدامی اساسی و عملی انجام نداده اند، اکثرا هنوز در فکر انتخابات هیات رئیسه سال گذشته و توجیه حاشیه ها و انتخابات هیات رئیسه آینده هستند.

اینکه سرنوشت این شهر به کجا ختم می شود…..

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل