شما اینجا هستید
اجتماعی » لزوم‌ تجهیز و جذب امکانات مدرن و منابع انسانی متخصص برای بیمارستان شفا

برخی بخش های بیمارستان شفا از جمله بخش های کودکان، اورژانس، داروخانه شبانه روزی و… در روزهای اخیر بصورت محدود شروع بکار کرده، لذا جهت استفاده بهینه از وضعیت و پتانسیل های موجود، در این رابطه مواردی را یادآوری می نماید.

🔸ساخت بیمارستان ۲۳۵ تختخوابی تخصصی و فوق تخصصی سقز از سال ۱۳۸۷ در زمینی به مساحت ۳۱هزار متر مربع با سطح کل زیر بنای ۱۶هزار و۴۹۰ متر مربع شروع شد که شامل ۱۵هزار و ۷۴۰ متر مربع ساختمان اصلی در ۴ طبقه و۷۵۰ متر مربع ساختمان جانبی بوده و دارای ۲۰۶ تخت بستری معمولی و ویژه، ۱۹ تخت دیالیز، ۵۰ تخت زایمان و ۵ تخت اتاق عمل و… است.

🔺جدای از برخی انتقادات و اقدامات تاسف بار از جمله عدم بومی گزینی در جذب نیروها و کم‌توجهی به جوانان شهرستان سقز، باید گفت: بهره برداری از این بیمارستان در ارائه خدمات مناسب تر و تخصصی پزشکی و درمانی به شهروندان شهرستان های اطراف در سقز بعنوان قطب منطقه، کاهش اعزام بیماران به کلانشهرها، جذب نیروهای متخصص و فوق تخصص، راه اندازی مجتمع آموزشی عالی سلامت، توسعه توریسم درمانی، جذب تجهیزات و امکانات مناسب تر و… موثر خواهد بود و فضایی درخور شان برای شهروندان تا حدودی فراهم می نماید.

🔸خبرنگار ما برای بررسی وضعیت به بیمارستان رفت، که پس از گفتگو با برخی مراجعین و کارکنان، نکاتی را جهت اصلاح و بهبود روند یادآوری می نماید:

🔹برای راه اندازی آزمایشگاه، رادیولوژی، اتاق عمل بخش های چشم، گوش و اورولوژی بیشتر تجهیزات بیمارستان امام به بیمارستان شفا ارسال شده، در حالیکه با توجه به ماهیت و گستردگی بیمارستان جدید انتظار دارد صرفا به این امکانات اکتفا نشده و نسبت به جذب امکانات مناسب و تجهیزات مدرن‌ برای آن تلاش بیشتری معمول گردد.

🔸با توجه به جمعیت بالای شهرستان و حضور بیماران شهرستان های اطراف، بررسی های تخصصی جهت انتقال برخی بخش ها به این بیمارستان، ضمن حفظ فعالیت بیمارستان امام، صورت بگیرد که به تمرکز زدایی، استفاده بهینه از امکانات و بسترهای موجود منجر شود و بیمارستان قبلی تعطیل نشود.

🔹راه اندازی یا تجهیز بخش های رادیولوژی، آزمایشگاه ها، سونوگرافی، سی تی اسکن و…ضروری بوده، همچنین ضمن تامین نیروها و کادر لازم برای دستگاه MRI فعالیت آن افزایش یابد تا بتواند خدمات موردنیاز شهروندان را تامین کند.

🔺ضمن تشکر از زحمات و تلاش های شبانه روزی کادر پزشکی و درمان برای مقابله با کرونا، موردی که برخی کارکنان و کادر این بیمارستان انتظار دارند تقسیم پست و واگذاری مسئولیت ها براساس تخصص و شایستگی باشد، بعضا از افراد با مدارک غیرمرتبط در برخی مسئولیت ها استفاده شده که نیاز به بازنگری دارد.

🔸 جذب پزشکان متخصص و فوق تخصص بیشتر در شهرستان از جمله خون و‌انکولوژی، کلیه، قلب، ریه، ارتوپد، اجتماعی و….جهت ارتقای سطح و رده بندی بیمارستان و تقویت جایگاه آن امری ضروری بوده که امید است در دستور کار مسئولان شهرستان و استان قرار بگیرد.

🔹دسترسی به بیمارستان از طریق دور برگردان بلوار سقز- سنندج، با توجه به سرعت بالای خودروها از طرف مقابل، نیاز به نصب علائم ترافیکی و سرعت گیر و تابلوهای راهنما جهت جلوگیری از حوادث احتمالی دارد که امید است در اسرع وقت صورت بگیرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل