شما اینجا هستید
اجتماعی » ماجرای جذب موقت نیروهای خدماتی و نگهبانی در بیمارستان شفا/ لزوم شفاف سازی و ایجاد فرصت برابر برای همه داوطلبین

سقزرووداو- بیمارستان جدید سقز که شفا نامگذاری شده تاکنون نه تنها شفایی برای مردم این شهرستان نداشته، بلکه در بعد جذب نیروی انسانی بعنوان یکی از مهم ترین مولفه ها، به عامل رنج، نگرانی، تبعیض و ناراحتی اعصاب جوانان و خانواده های آنان تبدیل شده است.

در مرحله اول جذب منابع انسانی که با کمال تاسف و برخلاف اکثر دوره های جذب در وزارت بهداشت و سایر وزارتخانه ها، امتیاز بومی بودن را در جذب نیرو حذف کردند و فریاد عدالت خواهی و مظلومیت جوانان تحصیلکرده سقزی و رسانه های محلی به جایی نرسیده است و تاکنون مسئولان امر و دستگاه های نظارتی در این رابطه شفاف سازی نکرده اند.

حال که از مدت ها قبل حداقل بحث اجرای عدالت و ضابطه مندی در جذب مراحل بعدی نیروها از جمله نیروهای خدماتی و نگهبانی از سوی بسیاری از شهروندان مطرح و مسئولان مرتبط وعده جذب نیرو از طریق آزمون را دادند، اما برخی شواهد، نگرانی در این بخش را نیز تشدید کرده است.

شهروندان می گویند تعداد بیش از ۲۰ نفر نیرو در بخش های نگهبانی و خدماتی با قرارداد ۸۹ روزه توسط دانشگاه علوم پزشکی یا شرکت های طرف قرارداد جذب شده اند و آزمونی در کار نبوده است.

خبرنگار سقزرووداو این موضوع را از طریق مدیر شبکه بهداشت و درمان و فرماندار ویژه سقز پیگیری نموده است.

جذب نیروها ۸۹ روزه و موقتی است

دکتر انور بهرامی مدیر شبکه بهداشت و درمان سقز در این رابطه به خبرنگاران گفت: بحث جذب نیرو برای بیمارستان جدید سقز با حساسیت ویژه ای همراه شده و نیازمند تصمیمات لازم و تایید مراحل از سوی دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت است، لذا برای راه اندازی بیمارستان بدلیل فوریت کار مجبور به جذب نیروهای ۸۹ روزه برای خدمات و نیروهای فاکتوری یک شرکت انتظامی شدیم و این نیروها از طریق سامانه رشد ثبت نام شده اند.

وی افزود: بعد از ۸۹ روز برای آنان اتمام کار صادر می شود و امتیازی برای جذب محسوب نمی شود.

بهرامی خاطرنشان ساخت: بنده مجدداً با معاونت درمان استان صحبت کردم و اصرار کردم که فراخوان جذب نیرو هرچه زودتر برگزار شود؛ ظاهراً وزارتخانه به نحوه تبلیغات و آزمونی که قرار است برگزار شود ایرادهایی گرفته بود و باید این ایرادات حل شود تا فراخوان منتشر گردد.

وی وعده داد که حتماً فراخوان جذب و آزمون در آینده ای نزدیک برگزار شود.

جلو پارتی بازی و اعمال نفوذ را می گیریم

از سوی دیگر فرماندار ویژه شهرستان سقز گفت: بنده بعنوان فرماندار و مجری سیاست های عالی دولت در شهرستان، قطعاً بر نحوه بکارگیری نیروها در یک روند برابر و عادلانه برای همه نظارت و با دانشگاه علوم پزشکی رایزنی خواهم نمود.

کامل کریمیان افزود: به شهروندان اطمینان می دهم جلو هرنوع سوجریان یا تخلف احتمالی و پارتی بازی را می گیریم.

 

حال که صحبت از نیروهای ۸۹ روزه خدماتی و فاکتوری نگهبانی است شهروندان می پرسند چرا برای جذب نیروهای ۸۹ روزه و سامانه رشد اطلاع رسانی نشد؟ چرا در این سامانه بحثی از بکارگیری نیروی خدماتی نیست؟ چرا در نگهبانی از نیروهای جوان مثل سایر بیمارستان ها استفاده نمی شود و به شرکت های حفاظتی واگذار شده؟ معیار جذب نیروهای خدماتی و نگهبانی چه چیزهایی بوده؟ ترکیب جذب شدگان و عاملین آن چه کسانی بوده اند و…

البته باید یادآور شد این افراد هم (جذب شدگان ۸۹ روزه) حق دارند که در ادارات دولتی جذب شوند اما این جذب باید طی مراحل قانونی، عادلانه و رقابتی همراه با آزمون و فراخوان عمومی باشد.

در پایان تاکید می گردد مسئولان امر از جمله دانشگاه علوم پزشکی کوردستان لازمست که درخصوص نحوه بکارگیری نیروها شفاف سازی و اطلاع رسانی عمومی نموده و فرصت عادلانه و برابر برای همه داوطلبین سقزی فراهم نمایند.

 

  1. جمال ثنایی

    همه چیز شده پارتی بازی تمام نیروهای بیمارستان شفا اهل بوکان وتکاب هستن یه …کردن فرماندار

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل