شما اینجا هستید
اجتماعی » ماندن یا رفتن شهردار؟ مساله این است

نشست اعضای شورای شهر سقز با جمعی از خبرنگاران در فضایی پر از اختلاف برگزار شد.

در این نشست اکثریت شورای شهر یعنی: افشین عزیزی، رضا اسعدی، امیر زارع زاده و عطا محمدی بعنوان افراد پیگیر تغییر شهردار حضور داشتند، اما طیف اقلیت شورا متشکل از محمد کرمی، توران خانی و کژال شکوری که مخالف استیضاح شهردار هستند، در جلسه پاسخگویی به خبرنگاران حضور نیافتند.

البته پاسخگویی اعضای شورا به افکار عمومی یک نوع الزام و مسئولیت اجتماعی است و این عدم حضور به دلیل اختلاف سلیقه یا نظرات متفاوت نمی تواند قانع کننده باشد و بهتر بود این اعضا نیز با حضور در نشست خبری، نظرات و رویه کاری خود را اعلام می کردند.

برخی از رسانه های شهرستان نیز با اعلام دلایل خاص خود از حضور در نشست خودداری نمودند.

برآیند کلی نظرات این ۴ عضو شورای شهر بر محور عدم رضایت از عملکرد شهردار و تلاش برای تغییر وی بود؛ خواستی که برای تحقق آن ۵ رای لازم است و  تحقق آن در این مرحله بعید به نظر می رسد. البته این اعضا مصرند تا شفاف سازی کامل روند طرح سوال را ادامه خواهند داد.

رئیس و ۳ عضو دیگر درخصوص این تصمیم و محور سوال های مطرح شده به دلایلی از جمله: عدم تحقق بودجه شهرداری با وجود تقلیل آن از ۶۰ میلیارد به ۴۴ میلیون تومان، تاخیر زیاد در پرداخت حقوق کارگران شهرداری، عدم اجرای برنامه های پیشنهادی، عدم ایجاد مرکز معاینه فنی، عدم انجام اصلاحات در ساختار مدیریتی، استخدام ها، عدم تکریم ارباب رجوع و.. اشاره نمودند.

آنان همچنین بی نتیجه ماندن رایزنی ها و جلسات مشترک برای بهبود تعاملات، کیفیت پایین پروژه های عمرانی، کم توجهی به نظرات اعضای شورا، ضعف در حوزه سرمایه گذاری، نامشخص بودن وضعیت برخی پروژه های سرمایه گذاری و درآمدزایی و…را از دیگر دلایل انتقاد آنان از عملکرد شهردار بیان نمودند.

اعضای شورا بیان نمودند از جانب هیچ کدام از مسئولان ارشد شهرستان یعنی نماینده مجلس، فرماندار و دستگاه های نظارتی یا جریانات خارج از شورا برای تغییر یا ابقای شهردار با آنان صحبتی نشده است و خود شورا مستقل تصمیم می گیرد.

در ابتدای این نشست خبرنگاران حاضر در جلسه هم مواردی حول این سوالات، چرایی اختلافات، انتقاد از عدم برنامه محوری در حوزه شورا و شهرداری، راهبردهای شورا برای حل مشکلات موجود، تعاملات پویا بین شورا و شهرداری، طرح های نیمه تمام، اقدامات انجام شده برای پرداخت بدهی ها، زیباسازی و المان شهری، پیگیری پرونده های بازرسی و موارد مطرح شده توسط رسانه ها، استفاده از مشاورین باتجربه، نقش شورای شهر در استخدام ها و… را مطرح نمودند.

اما در پایان باید به هر دو طرف یاداوری نمود که افکار عمومی از این اختلافات خسته شده، لذا باید با تصمیماتی فراگیر و جامع از این مرحله عبور نمود، حال باید دید کدامیک از طرفین ابتکار عمل را در دست خواهند گرفت؟ آیا قادر به مدیریت این روند خواهند بود یا نه؟ امید است منافع مردم و توسعه شهر سقز در اولویت کاری طرفین قرار بگیرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل