شما اینجا هستید
اجتماعی » مخالفین پیاده راه، شهردار را به ساختمان کوثر کشاندند

در این نشست میلاد میری، بهزاد وثوقی، عطا مولودپور و بهروز شریفی به عنوان طراحان سوال در سخنانی مخالفت خود را با احداث پیاده راه خیابان امام اعلام نمودند.
نداشتن مصوبه شورا، مخالفت برخی از مغازه داران و رانندگان تاکسی، موقعیت زمانی و مکانی نامناسب، ایجاد ترافیک و دور کردن مسیرها، مشکل در دسترسی به بازار، اولویت دار نبودن و هزینه تراشی برای شهر، همزمانی با افتتاح مجتمع کوردمال و… را از دلایل مخالفت خود اعلام و بر ایجاد پیاده راه در زمان و خیابان های دیگر، ساماندهی حاشیه رودخانه و…تاکید کردند و خواستار بازگشایی خیابان امام شدند.

 

در مقابل کیوان بهرامی، مختار اصغری و زینب فرجی در سخنانی ضمن تاکید بر قانونی بودن احداث پیاده راه براساس طرح های تفصیلی و جامع شهری مصوب شورای عالی شهرسازی، احداث آن را در رونق بازار سقز، ایجاد مکان عمومی و بستر مناسب فرهنگی در مرکز شهر برای شهروندان، احیای و رونق بخشی به بافت تاریخی شهری، حمایت اکثریت شهروندان از اجرای طرح با توجه به نظرسنجی های صورت گرفته و….ضروری اعلام نمودند.

 

سپس شهردار سقز هم گفت: پیاده راه فعلی به صورت موقت و برای سنجش ابعاد آن اجرا شد که براساس اعلام نظر مراجع رسمی و رسانه ها در کاهش ترافیک، رضایت شهروندان و رونق بخشی به بازار اصلی سقز، احیای بافت تاریخی، زمینه سازی برای معرفی سقز به عنوان شهر پارچه ایران و… موثر می باشد.
ارسطو گویلی گفت: شهردار مجری مصوبات‌ شورای شهر، قانون شهرداری ها، شورای عالی شهرسازی، شورای تامین و…است، لذا باید درخواست ها و ابلاغ ها در چهارچوب قانون همراه با تعامل طرفین باشد.
وی گفت: بخشی از ترافیک ایجاد شده در خیابان ساحلی مربوط به افتتاح مجتمع کوردمال بود که بدون هماهنگی و غیررسمی بود.
گویلی، یکطرفه نمودن برخی مسیرها یا تغییرات دیگر را از الزامات گسترش زندگی شهری خواند و گفت: لازمست در اجرای طرح ها و مصوبات به توسعه شهری و منافع کلی توجه و مسائل تخصصی و‌ کارشناسی را مدنظر قرار دهیم.
وی یاداور شد: به موازات پیاده راه، برنامه های دیگر از جمله ساماندهی حاشیه رودخانه، عمران شهری، ایجاد تاسیسات درامدزا، توافقات مختلف با مالکین زمین ها و درآمد حدود ۳۰۰ میلیاردی ملکی برای شهرداری، احیای بافت فرسوده، بازپرداخت بدهی ها، احداث ۲ کمربندی و… را مدنظر داریم.

 

این جلسه با اعلام قانع نشدن ۴ عضو شورا از سخنان شهردار پایان و بر مخالفت خود با احداث پیاده راه فعلی اصرار نمودند.

حاشیه ها
– رد و بدل کردن الفاظ تند بدون توجه به الزامات کار جمعی و قانونی، سطح نازل گفتمان بین طرفین مخالف و موافق در شورا بدون توجه به نظرات کارشناسی و آینده نگری، نداشتن برنامه و استراتژی بین طیف های مختلف شورا برای توسعه شهر؛ اعلام موافقت یا مخالفت با طرح ها براساس صف بندی های موجود از جمله فضای حاکم بر این جلسه بود که امید است مورد بازاندیشی طرفین قرار گیرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل