شما اینجا هستید
اجتماعی » موافقت مسئولان با انتقالی تنها پزشک متخصص کلیه از سقز/ دانشگاه علوم پزشکی در حق بیماران و مردم سقز اجحاف می کند

بر این اساس، در زمستان سال گذشته این متخصص حدود یک ماه و پس از اما و اگرهای متعدد در سقز حضور یافت. هرچند، ماه های قبل از آن هم اسم وی در میان پزشکان انکال درج می شد، ولی پس از مدتی دیگر اسمی از نامبرده در برنامه کلینیک شهدا دیده نشد.

پیگیری های سقزرووداو و براساس مستندات رسیده حاکیست، کمیسیون خاص رسیدگی به وضعیت پزشکان متخصص در وزارت بهداشت طی نامه شماره ۴۰۰/۲۸۲۰۰د مورخه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ و براساس مصوبات دانشگاه علوم پزشکی کوردستان با انتقالی تنها متخصص ارولوژی از سقز موافقت نموده که نمادی کامل از بی توجهی و تبعیض دانشگاه علوم پزشکی علیه مردم سقز و ظلم در حق بیماران مظلوم این شهرستان است.

 

🔺 نبود متخصص کلیه در سقز؛ مشکلی که حل آن در توان مسئولان نیست

 

در حالیکه سال هاست شهرستان سقز از نبود یا کمبود پزشک متخصص کلیه رنج می برد، وعده های سرخرمنی مسئولان مرتبط برای حل مشکل تاکنون راه به جایی نبرده است.

سال گذشته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و مدیر …. شبکه بهداشت سقز در مصاحبه های متعددی خبر از اختصاص متخصص ارولوژی به سقز دادند.

حال این پزشک هم چند هفته بیشتر در سقز نماند و به نظر می رسد دانشگاه علوم پزشکی در خلا و نبود مسئولان مقتدر و دلسوز و حامی حقوق مردم (نماینده، فرماندار و مدیر شبکه بهداشت) هر طور بخواهد در حق مردم سقز اجحاف می کند و برای رضایت مقامات مافوق، حق دسترسی بیش از ۲۴۰ هزار نفر به پزشک متخصص کلیه را نادیده می گیرد.

این معضل همیشگی باعث دردسرهای زیادی برای مردم سقز شده، شهروندان و بیماران کلیوی مجبورند به سنندج، تبریز، تهران و…. مراجعه کنند، کار دیالیز بیماران کلیوی توسط متخصصین داخلی در سقز انجام می شود، دستگاه سنگ شکن کلیه را در سقز تعطیل و سپس به بوکان منتقل نمودند ….، به نظر می رسد اراده و توانی برای حل مشکل حوزه کلیه در سقز وجود ندارد.

 

🔸 باید یادآور شد این پزشکان از جمله متخصص اورولوژی، با سهمیه سقز و مناطق محروم ادامه تحصیل داده و قانونا باید مدت مشخصی در این شهرستان خدمت نمایند، اما به واسطه داشتن پدر با نفوذ و مسئولان غیردلسوز و ضعیف، چندماهه انتقالی می گیرد و مسئولان استانی و شهرستانی حوزه درمان برای ماندگاری در پست مدیریتی و رضایت مافوق، دیگر حقوق مردم و رسیدگی به وضعیت بیماران برای آنان اولویتی ندارد.

علاوه بر آن سقز با نبود پزشک در تخصص هایی مانند: ریه، انکولوژی (خون)، کمبود در تخصص های کلیه، پوست، چشم و… مواجه می باشد لذا جذب و ماندگاری پزشکان در شهرستان از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

 

از دستگاه های نظارتی انتظار می رود به این مساله یعنی نبود و کمبود چندین ساله متخصص کلیه در سقز، نحوه موافقت با انتقال متخصص ارولوژی پس از چند هفته در سقز ورود کرده و با مقصرین و مسئولان ناکارآمد این حوزه برخورد نمایند.
#سقزرووداو
🆔 @saqqezrudaw

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل