شما اینجا هستید
اجتماعی » نگاهی به فعالیت های انجمن سکا/ مرهم خیران سقزی بر زخم بیماران سرطانی

سرطان یک بیماری پیچیده است که رنج ها و دردهای جسمی و روانی آن نه تنها فرد بیمار را دچار مشکل می کند، بلکه بدلیل هزینه بالای درمان و قطعی نبودن آن، پیچیدگی درمان و انجام برخی کارهای تخصصی درمانی در شهرهای بزرگ، خانواده و اطرافیان بیمار را نیز دچار رنج و فشارهای مادی و روانی می کند.

در چند سال گذشته برخی از معتمدین و خیرین سقزی برای کمک به بیماران سرطانی اقدام به تاسیس “انجمن حمایت از کودکان و بیماران سرطانی سقز (سکا)” نموده اند، که برای شناخت بیشتر این انجمن و مشکلات بیماران سرطانی سقز مصاحبه ای را با ابوبکر فتاحی مدیرعامل انجمن انجام داده ایم که به شرح زیر از نظرتان می گذرد:

اهداف انجمن

مدیرعامل انجمن سکا سقز با اشاره به اینکه این انجمن در سال ۹۴ بعنوان نهادی مردمی و غیرانتفاعی  (NGO) توسط جمعی از خیرین فعالیت خود را شروع نموده، گفت: کمک در امر مداوا و درمان بیماران نیازمند سرطانی، فعالیت در زمینه حمایت های مادی و معنوی از بیماران سرطانی و خانواده های آنان، آموزش و افزایش آگاهی آحاد جامعه نسبت به پیشگیری و درمان سرطان، تلاش در جهت تهیه داروهای کمیاب برای بیماران مبتلا به سرطان و… از اهداف تشکیل این انجمن است.

حمایت از ۲۳۵ بیمار سرطانی

ابوبکر فتاحی، تعداد بیماران سرطانی تحت پوشش این انجمن را ۲۳۵ نفر عنوان نمود و گفت: انجمن آمادگی پذیرش سایر بیماران سرطانی را دارد تا در حد وسع از آنان حمایت نماید.

وی در مورد عملکرد انجمن گفت: انجمن از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا پایان شهریور ۹۹، مبلغ ۳ میلیارد و ۴۳۷ میلیون ریال (۳۴۳ میلیون و هفتصد هزار تومان) به مددجویان سرطانی کمک نموده، این کمک ها در قالب پرداخت بخشی از هزینه دارویی و تامین ملزومات  پزشکی، هزینه ایاب و ذهاب، تهیه سبد غذایی، کمک هزینه تحصیلی و معیشتی به کودکان نیازمند و…صورت گرفته است.

مدیرعامل انجمن سکای سقز افزود: در اختیار قراردادن لوازم و تجهیزات پزشکی به مددجویان تحت پوشش، معرفی بیماران به پزشکان و مراکز کلینیکی و پاراکلینیکی شهرستان یا شهرهای بزرگ، که با انجمن اعلام همکاری نموده اند، بازدید و عیادت از بیماران، انجام مشاوره های لازم در حد توان انجمن از جمله فعالیت های ما بوده، جا دارد از کلیه پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد  تشکر نموده، زیرا در این مدت پذیرای ۸۷۶ مورد از بیماران معرفی شده توسط انجمن بوده و همکاری مناسبی مبذول داشته اند.

وی گفت:این انجمن علاوه بر معرفی بیماران به مرکز مهرانه زنجان، با دفتر همان انجمن در تهران تفاهم نامه ای عقد نموده که به موجب آن بیماران معرفی شده از سوی سکای سقز در طول درمان بصورت رایگان اسکان داده می شوند.

فتاحی با بیان اینکه انجمن تا سال ۱۳۹۸ محل استقرار ثابتی نداشت، گفت: به همت خیر نیک اندیش سقزی حاج حامد فایز، یک واحد مسکونی- تجاری در خیابان فردوسی به این انجمن اهدا نمود که هم اکنون دفتر انجمن در این محل مستقر شده است.

نبود مرکز شیمی درمانی مهمترین مشکل بیماران سرطانی

وی در مورد مشکلات بیماران سرطانی گفت: عمده مشکلات این قشر علاوه بر دغدغه های تامین هزینه های دارو و درمان و تبعات روانی ناشی از آن، مشکل شیمی درمانی است که این پروسه در سقز انجام نمی شود، لذا بیماران جهت شیمی درمانی باید عازم شهرهای تهران، سنندج، تبریز، ارومیه و… شوند که این امر مشکلات زیادی بدنبال دارد. درصورتی که مرکز شیمی درمانی در سقز راه اندازی شود بخشی از مشکلات بیماران سرطانی حل می شود که در این رابطه چشم انتظار حمایت و اقدامات لازم از سوی مسئولان استانی و شهرستانی و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی هستیم.

توصیه به رعایت پروتکل های بهداشتی

فتاحی با اشاره به وضعیت بیماران سرطانی و شیوع بیماری کرونا در جامعه، از آنان و خانوده هایشان خواست در رعایت پروتکل های بهداشتی (زدن ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، عدم حضور در تجمعات، شستن و ضدعفونی دست ها و…) جدی باشند تا مشکلی برای انان پیش نیاید.

مدیرعامل انجمن سکای سقز ضمن تقدیر از حمایت و همراهی خیرین، پزشکان و اقشار مختلف جامعه، گفت: انتظار می رود این عزیزان و سایر خیرین کمک ها و حمایت های خود را از انجمن دریغ نکنند تا بتوانیم خدمات بهتر و بیشتری به بیماران سرطانی نیازمند ارائه دهیم.

ضمناً شماره حساب و راه های کمک به انجمن سکا به شرح زیر اعلام می گردد:

شماره کارت بانکی انجمن نزد بانک ملی: ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۰۱۳۷۳۸

شماره حساب نزد بانک ملی: ۰۱۶۱۶۷۶۱۶۷۰۰۲

تلفن: ۰۸۷۳۶۲۲۸۰۶۹

گزارش از: فردین مصطفایی

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل