شما اینجا هستید
اجتماعی » هزار خوان وام‌ ازدواج روی اعصاب زوج های جوان

برخی از مخاطبان از اختلال سامانه مذکور در زمان وارد کردن اطلاعات کد ملی و تلفن همراه گلایه دارند و از پیغام خطای سیستمی می‌گویند. مشکلی که باعث می‌شود متقاضی به مرحله بعد وارد نشود.

اما برخی نیز خوش‌شانس هستند وبا پیغام خطا مواجه نمی‌شوند، اما ساعت‌ها منتظر رسیدن پیامک کد تأیید تلفن هستند ولی خبری نمی‌شود

در نهایت گروه سومی هم هستند که کد تأیید را دریافت می‌کنند و به مرحله انتخاب بانک می رسند اما به یک باره با پیامی مواجه می‌شوند مبنی بر اینکه «در حال حاضر هیچ بانکی در استان انتخابی شما دارای اعتبار نمی‌باشد، دوباره تلاش نمایید»

 

برخی مخاطبان سقزرووداو می گویند: مدتی است سامانه اصلا باز نمی شود و خود فرد نمی تواند ثبت نام کند، بلکه باید چندصد هزار و گاها چند میلیون تومان حق الزحمه به دفاتر ثبت نام وام ازدواج پرداخت تا آنها با شیوه های خاص خود، استفاده از ربات، ارتباطات با مسئولین سامانه و…. بتوانند ثبت نام را انجام دهند.

همه این ساز و کار کلافه‌کننده و پرهزینه در شرایطی است که یک زوج اگر بتواند بانکی را هم انتخاب کند، حالا باید درگیر بقی خوان ها در شعب شوند، جایی که در بیشتر اوقات ردیف اعتباری و تسهیلات ندارند و یا بخش تسهیلات  بانک ها به هر راهی متوسل شده تا روند دریافت وام با وقفه همراه شود از سخت گیری برای ضامن و اعتبارسنجی گرفته تا نبود اعتبار و در صف ماندن.

 

برمبنای همین گزارش جوانانی هستند که چند ماه است نتوانسته اند ثبت نام یا شعب بانک موردنظر را انتخاب کنند، زوج های دیگری هم هستند که ماه هاست پرونده آنان در شعب بانک های سقز به دلایلی نظیر نبود تسهیلات و ردیف پرداخت، خاک می خورد.

 

باید یادآور شد تنها امتیاز و تسهیلات مشوق برای ازدواج جوانان، همین وام ازدواج است که متاسفانه دریافت آن با روند پر پیچ و خم فعلی به چالشی اساسی برای آنان تبدیل شده و کسی هم در برابر آن پاسخگو نیست و تدبیری اساسی اندیشیده نمی شود؛ اگر چه این مشکل سراسری است اما در سقز با شدت بیشتری دیده می شود.

 

لذا از هر مقام مرتبطی از جمله: وزارت اقتصاد و مدیرکل امور اقتصادی کوردستان، دبیر شورای هماهنگی بانک های استان، سازمان بازرسی، استاندار کوردستان، بانک مرکزی، نماینده سقز و بانه در مجلس و.‌‌… انتظار می رود به این چالش فراروی ازدواج جوانان ورود نموده و چاره ای اساسی بیندیشند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل