شما اینجا هستید
اجتماعی » همایش مسئولان و فرمانداران استان کوردستان در سقز در غیاب خبرنگاران

مدتی پیش مطلبی به نقل از کتاب “سرعت پنهان سازی” درخصوص اصول ارتباطات در دهه های اخیر را می خواندم که بر این نکته تاکید کرده بود علیرغم توسعه شفاف سازی، تلاش گسترده جهت نشر اخبار و تنوع اطلاع رسانی یه یمن گسترش فناوری های ارتباطی، به موازات آن نیز برخی رویکردها و اقدامات برای پنهان سازی یا پوشاندن برخی از مسائل و اخبار و در مقابل نشر برخی مسائل دلخواه خصوصاً در کشورهای جهان سوم افزایش یافته است.
نقل این مطلب بخاطر نوع برخوردهای مسئولان دولت فعلی در کوردستان با مقوله اطلاع رسانی و خبرنگاران است. از مدت ها پیش برخی جلسات مهم استانداری کوردستان همچون: شورای توسعه و برنامه ریزی، نشست های مقامات کشوری در جلسات استانی و….حالت سکرت به خود گرفته و کمتر از خبرنگاران دعوت می شود.
این موضوع به شهرستان ها هم سرایت نموده، در خبرها آمده است که همایش فرمانداران استان کوردستان با حضور معاون سیاسی- امنیتی استانداری کوردستان و تعدادی از مدیران کل در فرمانداری ویژه سقز برگزار شده است، اما خبرنگاران و رسانه ها بعنوان نمایندگان افکار عمومی به این همایش و نشست ها نه تنها دعوت نمی شوند بلکه حتی در یک نشست خبری هم نتیج نشست ها به انها اعلام نمی شود.
اینکه دستور کار و خروجی این نشست ها چیست؟ کدام طرح و پروژه اساسی به بهره برداری می رسد؟ گره کدام یک از مشکلات کلی یا دیرینه شهرستان مظلوم سقز مانند: بازارچه مرزی، ارتقای وضعیت و چارت اداری فرمانداری ویژه شهرستان و اخذ مجوز شورایعالی اداری برای آن، شایسته سالاری و پایان دادن به مدیریت برخی مسئولان دارای بیش از ۵ سال مدیریت، ارتقای نقش شوراهای بخش و شهرستان در تصمیم سازی ها، تصمیمات قاطع در حوزه های اشتغال و اقتصاد و…. در این نشست ها باز می شود؟ خارج از حوزه این مطلب است.
اما بسیار جای خرسندی است که مسئولان از بازار و آثار تاریخی سقز بازدید نمودند ولی آیا کسی بود از معاون سیاسی استاندار در خصوص نبود موزه در شهرستان ۷ هزار ساله سقز، عدم احیای آثار تاریخی شهرستان، عدم ساماندهی بازار تاریخی، چند قفله نمودن بازارچه مرزی سیف، مطالبه ای مطرح نماید؟ برنامه دولت برای ایجاد نشاط اجتماعی در بین اقشار متوسط و پایین دست جامعه چیست؟ و…
مشکلات فوق و بسیاری موارد دیگر را خبرنگاران می توانستند بعنوان زبان گویای جامعه نزد مسئولان استانی مطرح نمایند، اما متاسفانه مجال این قضیه فراهم نشد که امید است در این رویکردها و مطابقت نظر و عمل مسئولان شهرستانی، بازاندیشی صورت بگیرد.
ـ فردین مصطفایی

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل