به گزارش سقزرووداو؛ بهمن مرادنیا یک ماه پیش در بازدیدی از این طرح، ضمن تاکید بە مدیران استانی برای اجرای تعهدات خود در خصوص فرودگاە سقز بە صراحت گفت که این فرودگاه باید تا ۲۰ خرداد سالجاری به بهرهبرداری برسد.
حال بررسی های میدانی حاکیست اگر چه نسبت به یک ماه پیش اسفالت باند فرودگاه، جاده جایگزین سقز- مریوان و تجهیز ساختمان ترمینال پیشرفت هایی داشته است، اما هنوز باند فرودگاه، سالن انتظار و برج مراقبت تکمیل نشده و جاده جایگزین مورد بهره برداری قرار نگرفته است.
علاوه بر آن دکل های فشار قوی برق جابجا نشده که از موانع پروازی به حساب می آیند، امتیازات گاز، آب، برق و فیبرنوری فرودگاه هنوز انجام نشده است.
محوطه سازی و حصارکشی فرودگاه در ابتدای کار قرار دارد و زمین های حریم فرودگاه تملک نشده اند و….
تجهیزات و دستگاه های اصلی نصب نشده اند و…
امید است کارهای اصلی فرودگاه چندین دهه ای سقز تا آخر امسال به پایان برسد تا آماده پرواز هواپیما باشد.
ذکر این نکته ضروریست سال هاست مسئولان کشوی و استانی از وزیر و معاون وزیر گرفته تا استاندار و مدیران کل وعده های پا در هوا در مورد فرودگاه سقز می دهند، اما تاکنون هیچ کدام به تحقق نپیوسته است.
البته در بیش از یک دهه گذشته و خصوصا سال های اخیر، سقز به لحاظ توسعه ای پیشرفت چندانی حتی در مقایسه با شهرهای اطراف نداشته و مظلوم، بی پناه و بدون حامی واقع گشته است.
مخالفت با ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در سقز، حذف نام سقز از طرح منطقه آزاد تجاری، عدم بازگشایی بازارچه مرزی سقز، صورت نگرفتن سرمایه گذاری های کلان و مولد شرکت های دولتی در سقز …بخشی از این کم توجهی ها و نگاه های تبعیض آمیز نسبت به شهرستان استراتژیک سقز بوده است، لذا بزرگنمایی ساخت فرودگاه هم نمی تواند این کم توجهی ها را توجیه نماید.
- سقز رووداو
- کد خبر 14310
- بدون نظر
- پرینت