پایان مسابقات جام حلبچه سقز با معرفی تیم های برتر

سقزرووداو: چهاردهمین دوره مسابقات فوتبال “جام حلبچه” شهرستان سقز غروب جمعه ۶ اردیبهشت ۹۷  با معرفی تیم های برتر پایان یافت

در این مسابقات که ۱۰ تیم بزرگسالان و ۶ تیم نونهالان حضور و توسط جمعی از فعالان اجتماعی و ورزشی برگزار شد، در بازی فینال و در رده بزرگسالان تیم “هاورییان ئامانج” با نتیجه ۲ به ۱  بر تیم “قه ندیل” غلبه کرد و قهرمان این دوره شد. همچنین در رده نونهالان تیم “به رخودان” با نتیجه ۳ به صفر تیم “نوروز” را شکست داد و کاپ قهرمانی را از آن خود نمود.

عبداله براربیگی مسئول مسابقات با اشاره به استقبال بالای مردم از برگزاری این مسابقات خودجوش گفت: رویکرد ما علاوه بر توسعه فعالیت های ورزشی، گسترش فعالیت ها و آگاهی های فرهنگی و اجتماعی است.

به گفته این مربی فوتبال، در پایان مسابقات علاوه بر تجلیل از تیم های برتر از ۳ شهروند فعال و زحمت کش سقزی یعنی: اسعد داوری (استریو داوری- فعالیت در حوزه موسیقی کوردی، رزگار روشنی (کولبر- هنگام کولبری یکی از پاهایش را از دست داده و با زحمت مشغول کار و فعالیت است) و  محمد فرجی (کفاش و فعال اجتماعی) به عنوان شهروند نمونه و زحمت کش با دادن لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

وی با بیان اینکه محله بهارستان یکی از محلات پرجمعیت سقز بوده که دارای مشکلات و کمبودهای زیادی از لحاظ امکانات ورزشی و فرهنگی می باشد، گفت: علیرغم آن جوانان و نوجوانان این منطقه با تلاش و همت خو.د توانسته اند مسابقات متعدد را برگزار و در جشنواره های مختلفی موفق به کسب مقام های برتر شوند و همچنین مسابقات فرهنگی- ورزشی همچون جام حلبچه را برگزار می نمایند.

این فعال ورزشی از مسئولان خواست نسبت به احداث زمین چمن فوتبال، ورزشگاه های سرپوشیده و اختصاص امکانات به حاشیه های شهر از جمله بهارستان اقدام نمایند.

گفتنی است ساکنان حلبچه در تاریخ ۲۶ اسفندماه سال ۶۶ توسط رژیم وقت عراق بمباران شیمیایی شدند و بیشتر از پنج هزار غیر نظامی و بی دفاع در یک نیم روز در این شهر جان باختند.

این بمباران شیمیایی تقریباً هم زمان بود با عملیاتی مرسوم به عملیات انفال که حدود ۱۸۲هزار نفر بویژه کودکان، زنان و سال خوردگان اقلیم کوردستان توسط ارتش حزب بعث عراق شهید و زنده به گور شدند.

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل