شما اینجا هستید
اجتماعی » پزشک متخصص کلیه مجددا در سقز مشغول بکار شد/ گلایه از بی امکاناتی و کم توجهی به بخش کلیه

گله مندی از دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت

مهروز امیرحیدری پزشک متخصص کلیه، در این رابطه گفت: بنده فعلاً در سقز می مانم و امروز ویزیت بیماران را شروع کردم، اما مقصر و کوتاهی اصلی در این رابطه متوجه بیمارستان، شبکه بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی است.

وی با بیان اینکه شهرستان سقز با جمعیت ۲۴۰ هزار نفری نیاز به چندین پزشک متخصص کلیه دارد، اذعان کرد: اما کوتاهی در این حوزه دیده می شود و کمترین امکانات و بستر برای این کار ایجاد نشده است.

مهروز امیرحیدری افزود: بنده با سهمیه آزاد و در دانشگاه تهران فارغ التحصیل شده ام و به دلیل اینکه شوهرم اهل استان کوردستان و در قروه به طبابت مشغول است خودم داوطلبانه به این استان آمده ام و با مسئولان دانشگاه صحبت کردم که شرط بنده، طبابت در شهری باشد که شوهرم مشغول فعالیت است حال سقز باشد یا قروه؛ که البته اولویت ما شهرستان سقز است ولی تاکنون بدان توجهی نکرده اند.

 

سقز محروم از امکانات جراحی کلیه می باشد

 

این متخصص کلیه همچنین گفت: متاسفانه بیمارستان های سقز در حوزه #ارولوژی هیچ گونه امکاناتی برای جراحی کلیه (همچون: دوربین و وسایل لاپارسکوپی) ندارند و غیر از ویزیت و تجویز دارو نمی توانیم کار دیگری انجام دهیم و مجبوریم بسیاری از بیماران را به شهرهایی مثل سنندج یا تبریز ارجاع دهیم، در حالیکه در همان شهر قروه اکثر این امکانات تدارک دیده شده است.

 

مسئولان به خواسته پزشکان متخصص توجه کنند

 

وی با اظهار علاقه به تداوم خدمت در سقز علیرغم موافقت کمیسیون مربوطه در وزارت بهداشت با انتقالیش، اظهار امیدواری کرد که دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت به خواسته های آنان مبنی بر ایجاد امکانات و بسترهای لازم و انتقال شوهر وی به سقز اقدام نمایند تا مجبور به انتقالی به خارج از استان نباشم.

 

قول مساعد برای ماندگاری پزشکان متخصص و جذب امکانات

 

در همین حال شبکه بهداشت و درمان سقز به سقزرووداو گفت: فعلاً موافقت نهایی با انتقالی مهروز امیرحیدری بدلیل نیاز این شهرستان صورت نگرفته و جابجایی وی منوط به تامین نیروی جانشین می باشد
دکتر خسروپور قول داد که تمام تلاش را برای جذب پزشکان متخصص و امکانات موردنیاز حوزه کلیه در سقز انجام دهد.

  1. امید

    قروه با ۵۰ هزار جمعیت امکانات دارد سقز با ۳۰۰ هزذر نفر بی امکانات است اصلا در این کشور تبعیض وجود ندارد

  2. امید

    قروه با ۵۰ هزار جمعیت امکانات دارد سقز با ۳۰۰ هزذر نفر بی امکانات است اصلا در این کشور تبعیض وجود ندارد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل