شما اینجا هستید
اجتماعی » ایجاد درآمد پایدار و کاهش هزینه ها برنامه اصلی شهرداری سقز است/ باید شفاف سازی در شهرداری حاکم شود

رشید میرحسامی در نشستی با خبرنگاران شهرستان سقز، با اشاره به اینکه از اوایل شروع بکار در شهرداری سقز، واحد های مختلف شهرداری را هدفمند و همه حوزه های را موظف به درآمد پایدار کردیم که علاوه بر افزایش درآمد، باعث کاهش هزینه ها و درآمد پایدار شود، گفت: مشکلات و بدهی های شهرداری سقز ارقام بالایی است اما با همکاری، تعاملات و انسجام بخشی بیشتر می توان در کمترین بازه زمانی بر آن فایق آمد.

 

وی گفت: از بودجه ۷۱ میلیاردی تومانی سال گذشته تا ۱۰ ماهه اول حدود ۴۶ میلیارد تومان آن تحقق، اما در کمتر از ۲ ماه سکانداری اینجانب حدود ۲۰ میلیارد تومان تحقق یافته است.

 

میرحسامی ادامه داد: بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری ۱۲۲ میلیارد تومان اعلام شده که برای اولین بار سهم عمرانی بیش از  جاری در نظر گرفته شده که تمام توان خود را برای تحقق آن بکار خواهیم گماشت. درآمد از محل ماده ۱۰۱ که چند توافق نامه با مالکین در این حوزه در حال انجام است،  بخش سرمایه گذاری و افزایش جرایم ماده ۱۰۰ و… از جمله آیتم هایی است که در بودجه سال آتی به آنها توجه بیشتری شده است.

 

شهردار سقز گفت: افزایش تعداد نیرو در برنامه کاری نداریم. برون سپاری برخی امورت در راستای کوچک سازی بدنه شهرداری و کاهش هزینه ها را باید مد نظر قرار داد.

 

وی با بیان اینکه تفکیک های غیرمجاز باعث بروز مشکلاتی برای برخی از شهروندان و شهرداری شده است، از مردم درخواست داریم قبل از خرید هرگونه ملکی، استعلامات لازم را از شهرداری دریافت نمایند تا دچار مشکل نشوند.

 

شهردار سقز بیان کرد: تدابیر و برنامه ریزی برای رفع مشکل زمین های قولنامه ای به صورت قانونی در اوایل سال ۱۴۰۰ اندیشیده شده است.

وی همچنین گفت: مکاتبات و اخطارهای لازم به پیمانکار زیپ لاین و پل معلق صورت گرفته و قرار است، بعد از تعطیلات شروع بکار نماید و در راستای وصول و ساماندهی درآمدهای شهرداری واحد مستقل درآمدی تشکیل شده و بنا بر خودکفایی مالی حوزه های مختلف این نهاد مد نظر است.

 

میرحسامی با بیان اینکه تبدیل وضعیت نیروها در گذشته ناعادلانه بوده، خاطرنشان ساخت: قاطعانه برای تبدیل وضعیت استخدامی نیروها تلاش خواهم نمود و از اولویت های کاری خواهد بود.

 

وی افزود: محوطه سازی و بهره برداری از ترمینال طی روزهای آتی، بازسازی میادین، شروع لکه گیری و چند پروژه شهری در حوزه بهسازی معابر و ادامه آن در سطح شهر در حال انجام است و به زودی سایر پروژه های عمرانی و توسعه ای نیز شروع و همچنین برنامه ریزی برای آغاز چند طرح شاخص نیز صورت گرفته است.

شهردار سقز گفت: واگذاری زمین بلوار انقلاب به سازمان فرش ها حکم قطعی گرفته، اما راه حل های حقوقی برای این موضوع اندیشیده شده و از نظرات وکلا در این حوزه نیز بهره خواهیم گرفت تا در صورت امکان بتوان آن را باز پس گرفت، همچنین مشکلات پروژه سرمایه گذاری ساختمان پزشکان در حال مرتفع شدن و به زودی آغاز بکار خواهد نمود.

 

وی با شاره به برخی نشست ها با مسئولان بانک شهر و بانک مرکزی برای حل بدهی اوراق مشارکت گفت: بزودی خبرهای خوش و قطعی در مورد توسیه بخشی از بدهی را اعلام خواهیم کرد.

میرحسامی از رسانه ها خواست در راستای ترویج و توسعه فرهنگ شهرنشینی و جلب مشارکت مردمی، بیان انتقادات و مطالبات مردمی، افشای تخلفات و اعمال نفوذهای غیرقانونی احتمالی در شهرداری، شفاف سازی امورات شهری، ارائه راهکارها و… شهرداری را در خدمات رسانی مناسب تر یاری نمایند.

وی گفت: برخی طرح ها برای ساماندهی معابر ورودی، نصب المان در برخی میادین مانند میدان آزادی، مطالعه و ساماندهی ترافیک شهری از جمله میدان ماموستا هیمن، توسعه فضای سبز، توافق با تامین اجتماعی برای آزادسازی املاک شهرداری و… در جریان است که امید است بزودی شاهد تحقق برخی از آنها باشیم.

در ابتدای این جلسه خبرنگاران سوالات خود را در حوزه های محتلف شهری، مشکلات و چالش های شهری، مطالبات مردم از شهرداری و… بیان نمودند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل