شما اینجا هستید
اجتماعی » کلنگ زنی پروژه تامین آب شرب پایدار سقز

فرماندار ویژه سقز در این مراسم که صبح امروز در میدان انقلاب سقز برگزار شد اظهار داشت: این طرح که با هدف تامین آب شرب پایدار و بلند مدت سقز اجرا می شود، بسیار ارزنده است.

جعفر توان افزود: هم اکنون تصفیه خانه شماره ۲ آب سقز که امکان تصفیه ۴۰۰ لیتر بر ثانیه را دارد ۱۰۰ لیتر آب تصفیه می کند که با اجرای این طرح هم ۳۰۰ لیتر آب تصفیه شده دیگر وارد مخزن می شود.

 

وی بر آغاز فعالیت طرح از سمت میدان انقلاب به سمت میدان دخانیات و از میدان مذکور به سمت تصفیه خانه شماره ۱ را که دارای ۲ پیمانکار جداگانه هستند تاکید و از مسئولان شرکت آب و فاضلاب استان خواست به دلیل مشکلات ترافیکی برای شهروندان در اتمام این طرح تسریع کنند.

توان یادآور شد: با توجه به سنگی بودن بخشی از بستر مسیر از جمله بلوار وحدت، چهار راه آزادگان و میدان دخانیات و مشکلات ترافیکی ناشی از آن از چالش های این طرح است که از شهروندان انتظار داریم به خاطر آینده سقز، صبوری پیشه کنند.
وی بر رفع نواقصات تصفیه خانه شماره ۲ سقز و توسعه و تکمیل آن و همچنین تامین آب پایدار سقز و استفاده از تمام ظرفیت های این دو طرح تاکید کرد.

فرمانداری ویژه سقز همچنین با اشاره به اینکه از ۲۷۴ روستای دارای سکنه سقز فقط ۱۶۹ روستا تحت پوشش آب و فاضلاب قرار دارد، عنوان کرد: تکمیل مجتمع های آبرسانی کوچه طلا، باغلوجه و خورخوره، نقش مهمی در تامین آب شرب روستاها را برعهده دارد.
توان خواستار اقدامات پیش بینی نگرانه شرکت آب و فاضلاب و شرکت آب منطقه ای برای جلوگیری از تنش آبی شد و با بیان اینکه تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در دو شهر سنته و صاحب برعهده آب و فاضلاب روستایی است، خواستار برنامه ریزی مناسب شرکت آب و فاضلاب کردستان برای تامین آب بلند مدت این ۲ شهر شد.

 

محمد فرهاد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان هم اظهار امیدواری کرد که این طرح در سریع ترین زمان ممکن به اتمام برسد و مشکلات آب شرب روستاهای سقز نیز حل شود.

 

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس هم اجرای طرح تامین آب شرب پایدار و بلند مدت سقز را از مصوبات سفر وزیر نیرو به استان کوردستان برشمرد و از این اقدام دولت، تقدیر کرد.
بهزاد رحیمی افزود: شهرستان سقز دارای منابع آبی غنی است که باید با برنامه ریزی اصولی به درستی از آنها استفاده شود.
وی، فرسوده بودن مخازن آبی روستاها و شبکه شهری را از مشکلات حوزه تامین آب در شهرستان سقز برشمرد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل