شما اینجا هستید
اجتماعی » کم توجهی به سقز در سفرهای مسئولان کشوری

سقزرووداو- در یک هفته گذشته، وزیر کشور، ۲ معاون رئیس جمهور، چندین معاون وزیر و روسای سازمان های کشوری از استان کوردستان بازدید نمودند، اما در این میان شهرستان سقز علیرغم جایگاه ویژه آن مورد کمترین توجه هم قرار نگرفت.

در این سفرها، علاوه بر سنندج، مسئولان در شهرستان های کامیاران، مریوان، بانه، دیواندره، دهگلان بازدیدها و برنامه هایی داشتند، برای نمونه وزیر کشور از مرزهای بانه و مریوان و معاون اقتصادی رئیس جمهور از منطقه ویژه اقتصادی بانه بازدید نمودند.

اما شهرستان مظلوم و بی حامی سقز مثل همیشه مورد غفلت و کم توجهی قرار گرفت، نه کسی از بازارچه مرزی بسته شده آن بازدیدی نمود و برای تبعات منفی و ضربه به اقتصاد و معیشت مردم این شهرستان  اشک ریخت، نه کسی به فکر فرودگاه (طرح باستانی) این شهرستان بود و بودجه ای برای آن درنظر گرفت! نه کسی از بی عدالتی در مدیریت سد لگزی و تشنه بودن زمین های کشاورزی این شهرستان فریاد کشید! نه کسی حرفی از رکود عمرانی جاده های بین المللی سقز- بوکان، سقز- بانه، اتمام قطعه ایرانخواه- فتاح آباد مسیر سقز- سنندج صحبتی کرد، نه کسی پاسخ داد چرا هنوز دخانیات سقز علیرغم وعده های قبلی خط های تولیدش راه اندازی نشده، نه کسی می گوید چرا شهری ۷ هزار ساله موزه ندارد، نه پروژه ای افتتاح شد و الی آخر.

همه توجهات به سفر رئیس جمهور و افتتاح بیمارستان شفای سقز معطوف شده، حال آنکه تا اتمام و تجههیز کامل آن فرسنگ ها فاصله وجود دارد، برای یادآوری باید گفته شود بهمن ماه سال گذشته افتتاح شد اما هنوز زیرگذر و روگذر ورودی سقز- سنندج آن پیشرفت چندانی نداشته است.

در کل باید می توان ادعا نمود که متاسفانه دولت فعلی و خصوصاً تیم مدیریتی استانداری نظر مساعدی به سقز ندارد و توسعه این شهرستان و گشایش مشکلات آن اولویت کاری آنان نمی باشد، عمده توجهات آنان به مرکز استان و چند شهر دیگر بوده و در مسائل مرزی فقط مریوان و تا حدودی بانه برای آنان حائز اهمیت است و سقز از چرخه توجهات اولویت دار کنار گذاشته شده است.

خواسته و مطالبه مردم از رئیس جمهور یک افتتاح تشریفاتی نیست، خواسته مردم جبران محرومیت ها، ایجاد مراکز بزرگ صنعتی و سرمایه گذاری مولد، بازگشایی مرز، اجرایی کردن کامل بیانیه شماره ۳، سهمیه عادلانه آب، جلوگیری از خام فروشی معادن، ساخت دانشگاه های بزرگ دولتی و علوم پزشکی، طرح های ضربتی برای رونق کسب و کار و کاهش بیکاری و… است که امید است مورد توجه قرار گیرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل