شما اینجا هستید
اجتماعی » گره‌ کور پل مالیاتی کجاست؟/ لزوم تسریع در انجام کار

قفل ترافیک از پل بهارستان تا میدان ماموستا هیمن


براساس این گزارش، در حالیکه ترافیک شدید در برخی ساعات در بعضی مسیرهای سقز همچون پل بهارستان، میدان استقلال تا میدان ماموستا هیمن  مشکلات متعددی را ایجاد نموده، ترافیک شدید در این مسیر به دلیل نقش محوری آن در ایجاد ارتباط بین ۲ قسمت شهر از جمله بهارستان با مرکز و ضلع غربی شهر، عبور برخی خودروهای مسیر استان های آذربایجان غربی و شرقی است؛ لذا در ساعاتی از روز از جمله ظهر و غروب شاهد قفل شدن و ترافیک شدید از پل بهارستان تا میدان ماموستا هیمن هستیم.

پل مالیاتی و اهداف ساخت آن

یکی از راهکارهایی که قبلاً برای حل این مشکل درنظر گرفته و عملیات اجرایی آن در چند مرحله شروع شد، عملیات ساخت پروژه بلوار ۴۵ متری و پل سواره رو «مالیاتی» در سال ۱۳۹۳ بود که به دلیل بی برنامگی و جامع نگری از آن زمان تاکنون نیمه کاره رها شده است.

این طرح قرار بود میدان موکریان را به ترمینال بوکان متصل نموده و در دسترسی آسان ساکنان بهارستان و تازآباد، خودروهای برون شهری به محلات سیلو، حاجی آباد، نشمیلان و…  از یک طرف و مسیر بوکان به سنندج و بالعکس از طرف دیگر نقش ایفا نموده و در کاهش بار ترافیکی میدان های استقلال و ماموستا هیمن، بلوار کوردستان، بلوار حافظ و… موثر باشد.

 

دلایل عدم اجرای طرح

اما بررسی ها نشان می دهد ساخت پل مالیاتی و اجرای کامل مسیر بدلایلی نظیر عدم تملک زمین ها و املاک مسیر، کم توجهی به اهمیت موضوع در سال های گذشته، کمبود اعتبارات، عدم همکاری برخی مالکان این مسیر و… نیمه کاره رها شده است.

 

انتظار تدوین برنامه های جامع و گره گشایی در مسیر پل مالیاتی

 

انتظار می رود مدیریت شهری و شورای ترافیک ضمن تدوین برنامه های جامع ترافیکی برای شهر سقز از جمله احداث زیرگذر و روگذر، اتمام پروژه کنارگذر ۴۵ متری و پل مالیاتی را در سال جاری مدنظر داشته باشند تا ضمن تسهیل ترددها، مقداری از گره های ترافیکی کاسته و سیما و توسعه شهری سقز در این ناحیه تغییر کند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل