شما اینجا هستید
اجتماعی » ۴۵۰ نفر کوردستانی بر اثر حوادث مختلف جان باختند

بهتاش خانی آباد در گفت و گو با خبرنگاران گفت: در ۸ ماهه سال جاری ۳۴۵ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۲۷۳ نفر بود، ۷۲ مورد افزایش یافته است، اظهار کرد: از کل تلفات تصادفات رانندگی امسال، ۲۶۴ نفر مرد و ۸۱ نفر زن بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کوردستان افزود: در این مدت از کل فوت شدگان ۲۶۶ نفر در مسیرهای برون شهری، ۴۴ نفر در مسیرهای درون شهری، ۳۴ نفر در مسیرهای روستایی و یک نفر نیز در سایر مسیرها جان خود را از دست دادند.

خانی آباد در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در ۸ ماهه سال جاری ۴ هزار و ۶۷۹ نفر بر اثر حوادث رانندگی مصدوم شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار مصدومین رانندگی ۴ هزار و ۴۵۲ نفر بود، ۵ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش مراکز پزشکی قانونی سطح استان کردستان در ۸ ماهه امسال از کل مصدومین حوادث رانندگی ۳ هزار و ۵۴۹ نفر مرد و یک هزار و ۱۳۰ نفر زن بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کوردستان به آمار مراجعین نزاع به ادارات پزشکی قانونی استان کردستان اشاره کرد و یادآور شد: آمار مراجعان با کاهش ۴ درصدی نسبت به ۸ هزار و ۸۱۴ نفر مدت مشابه سال قبل به ۸ هزار و ۵۱۰ نفر رسیده است.

خانی آباد گفت: بر اساس گزارش مراکز پزشکی قانونی استان کردستان، از کل مراجعین نزاع به مراکز پزشکی قانونی در ۸ ماهه امسال، ۶ هزار و ۱۵۵ نفر مرد و ۲ هزار و ۳۵۵ نفر زن بودند.

وی همچنین افزود: در این مدت ۲۲ نفر بر اثر سوء مصرف مواد مخدر در استان کوردستان جان خود را از دست دادند که نسبت به ۲۷ نفر فوت شدگان مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان اظهار کرد: بر اساس آمارها همه فوت شدگان مصرف مواد مخدر در ۸ ماهه امسال مرد بودند.

خانی آباد ادامه داد: همچنین در ۸ ماهه سال جاری ۱۵ نفر به دلیل غرق شدگی در استان کردستان جان خود را از دست دادند که نسبت به ۲۵ نفر فوت شدگان مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد کاهش یافته است.

وی یادآور شد: در این مدت از کل تلفات غرق شدگی ۱۲ نفر مرد و ۳ نفر زن بودند این در حالی است که از ۲۵ نفر فوت شدگان ۸ ماهه سال قبل ۲۲ نفر مرد و ۳ نفر زن بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کوردستان بیان کرد: ۲۳ نفر در حوادث کار جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بدونه تغییر بوده است.

خانی آباد گفت: هر ۲۳ نفر فوت شدگان حوادث کار در ۸ ماهه امسال مرد بودند، در این مدت نیز ۳۴۹ نفر بر اثر حوادث کار مصدوم شدند که نسبت به ۳۷۹ نفر مصدومین مدت مشابه سال قبل ۸ درصد کاهش یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در این مدت ۱۵ نفر بر اثر حوادث سوختگی در استان کوردستان جان خود را از دست دادند که نسبت به ۶ نفر فوت شدگان مدت مشابه سال قبل ۹ نفر افزایش یافته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کوردستان افزود: در ۸ ماهه سال جاری از کل فوت شدگان سوختگی ۱۱ نفر مرد و ۴ نفر زن بودند این در حالی است که از ۶ نفر فوت شدگان ۸ ماهه سال قبل ۲ نفر مرد و ۴ نفر زن بودند.

خانی آباد ادامه داد: همچنین در این مدت یک نفر بر اثر گاز گرفتگی در استان کوردستان جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال قبل که فوت شدگان گاز گرفتگی ۹ نفر بودند ۸۸ درصد کاهش یافته است.

وی یادآور شد: یک نفر فوت شده حوادث گاز گرفتگی ۸ ماهه امسال مرد بود و این در حالی است که از ۹ نفر فوت شدگان مدت مشابه سال قبل ۸ نفر مرد و ۱ نفر زن بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کوردستان بیان کرد: در هشت ماهه سال جاری ۸ نفر بر اثر حوادث برق گرفتگی در استان کوردستان جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات برق گرفتگی ۷ نفر بودند یک مورد افزایش یافته است.

خانی آباد گفت: بر اساس گزارش مراکز پزشکی قانونی استان کوردستان هر ۸ نفر درگذشتگان حوادث برق گرفتگی ۸ ماهه امسال و ۷ نفر مدت مشابه سال قبل مرد بودند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل