شما اینجا هستید
اجتماعی » تهیه ماسک های ۳Mبرای کادر پزشکی و درمانی سقز/ سقز پیشتاز در غربالگری و اقدامات مدنی

سقزرووداو- دکتر بهروز مرادی متخصص کودکان با اشاره به شیوع کروناویروس در شهرستان سقز و لزوم تامین امکانات و تجهیزات برای کادر پزشکی، پرستاری و درمانی برای مقابله با این بیماری گفت: مهمترین نیاز کادر بیمارستان ها تامین ماسک مناسب و ویژه بود که بنده با همکاری خیرین برای تهیه آن اقدام و لذا حساب مشترکی بنام اینجانب و دکتر سالکی برای جمع آوری کمک های مردمی افتتاح کردیم.

وی افزود: این پیشنهاد ما با استقبال بسیاری از خیرین، بازاریان، پزشکان و صاحبان سرمایه در سقز و خارج از شهرستان همراه شد و بالغ بر ۱۲۷ میلیون تومان کمک مالی اهدا نمودند.

دکتر مرادی خاطرنشان ساخت: لذا با این کمک ها برای پزشکان و پرسنل بخش قرنطینه و بستری کرونا در هر دو بیمارستان سقز ماسک های ۳M با فیلتر مناسب تهیه و بین آنان (هر فرد یک ماسک مخصوص خود را دریافت نموده) توزیع گردیده و یا در حال توزیع می باشد.

به گفته این پزشک متخصص؛ ایمنی و حفاظت بیشتر و مطمئن تر برای کادر درمان، امکان استفاده طولانی مدت از این ماسک ها، صرفه جویی در هزینه ها و… از مزایای این ماسک ها می باشد.

 

انتظارات از مردم و فعالان مدنی

دکتر مرادی ضمن تشکر ویژه از خیرین و دست اندرکاران تهیه ماسک ها و ملزمات موردنیاز کادر پزشکی و درمانی برای مقابله با کرونا، از عموم همشهریان سقزی خواست: اولاً همه در این اقدامات جمعی و خیرخواهانه نقش آفرینی نمایند و با توجه به شرایط موجود و تبعات منفی کرونا، به جز در موارد ضروری، حتما در خانه بمانند، ثانیاً با توجه به شرایط بحرانی فعلی، خیرین و فعالان مدنی هر آنچه در زمینه تامین تجهیزات بیمارستانی و کادر درمان، کمک اقشار ضعیف و کم درآمد، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به سایر شهروندان و….می توانند، انجام دهند تا با همدلی و هم افزایی یکدیگر از این بحران عبور کنیم، همشهریان به هر صورتی که می توانند به همسایه ها و اطرافیان خود در زمینه مقابله با کرونا و تامین نیازهای آنان کمک کنند.

 

سقز پیشتاز در غربالگری و تهیه تجهیزات مناسب برای کادر درمانی

مدیر شبکه بهداشت و درمان سقز نیز این شهرستان را در اقدامات مدنی و خیریه، پیشتاز و الگو در منطقه معرفی و گفت: اکثریت مردم در زمینه قرنطینه خانگی، تعطیلی بازار و مشاغل، تامین نیازهای کادر پزشکی و درمانی، کمک به نیازمندان، اطلاع رسانی در مورد کرونا و…همراهی مناسبی داشتند که جا دارد از همه اقشار، ستاد مقابله با کرونا و مسئولان تشکر نمائیم.

دکتر انور بهرامی  با اشره به تامین ماسک M3 برای پرسنل بیمارستان، گفت: این مساله مهمترین نیاز کادر مقابله با کرونا بود و سقز را به الگویی برای سایر شهرها تبدیل کرد و انها هم دنبال اقدام مشابه هستند.

وی همچنین به آمار غربالگری کرونا و سلامت خانواده توسط عوامل زحمت کش بهداشت اشاره و گفت: تاکنون ۱۰۶ هزار نفر سقزی در طرح غربالگری شرکت کرده اند و از این لحاظ سقز رتبه اول استان را دارد.

 

حمایت مردم و خیرین مایه دلگرمی کادر درمانی شده است

هاله رشادی مسئول نظام پرستاری شهرستان سقز هم تهیه ماسک های ویژه و اسیر ملزومات بیمارستانی با همراهی خیرین و مردم را در امنیت خاطر و ایجاد انگیزه در پزشکان و پرستاران بسیار موثر خواند و همدلی و پشتبانی مردم و مسئولان از کادر درمانی را ستود.

محمد برومند مسئول شورای هماهنگی انجمن های مردمی سقز نیز ضمن قدردانی از زحمات پزشکان، پرستاران و کادر بیمارستان ها برای مقابله با کرونا، اظهار امیدواری کرد با همراهی مردم و تلاش کادر درمانی، مسئولان و فعالان مدنی و خیرین، بزودی جشن پایان کرونا را در سقز برگزار نمائیم.

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل